וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

800 דירות בגליל ים יימכרו לזוגות צעירים בהנחה של 15%-25%

גיא ליברמן

11.9.2008 / 7:15

הקרקע לבנייה תימכר ליזמים שיציעו את מחירי הדירות הנמוכים ביותר. דירת 3 חדרים תימכר החל ב-850 אלף שקל. בקרוב גם בת"א?

השבוע אישרה מועצת מינהל מקרקעי ישראל הסכם עם קיבוץ גליל ים, לפיו הקיבוץ יקבל קרקע לבניית 700 דירות מתוך 4,000 הדירות שייבנו במקום - תמורת הסרת ההתנגדות שלו לתוכניות הבנייה. לפי הערכות, 1,000 דירות ראשונות ישווקו כבר בתוך שנתיים - 200 מהן יימכרו בהנחה. לפי הערכות, מחיר דירת 3 חדרים יהיה 850 אלף שקל עד מיליון שקל, ומחיר דירת 4 חדרים - 1.1-1.2 מיליון שקל.

בשנים האחרונות מיעט משרד הבינוי והשיכון לשווק קרקעות לזכאים ולזוגות צעירים בשל מדיניות מינהל מקרקעי ישראל שלא לחלק "סוכריות", לאוכלוסיות חלשות, לטענתם. למעשה, המקומות היחידים בהם שווקו בשנים האחרונות דירות לזכאי משרד השיכון היו ביבנה ובמודיעין.

במשרד הבינוי והשיכון טוענים כי סיבה נוספת לעצירת השיווק של דירות מוזלות היו ראשי הערים, שחששו שסוג זה של דיור יביא להחלשת הערים: "זה לא סוד שערים רבות ביקשו בשנים האחרונות לבנות דירות גדולות כדי למשוך אוכלוסיות חזקות. סוג כזה של דיור לזכאים לרוב מביא לבניית דירות של 3 ו-3.5 חדרים מכיוון שקהל היעד שלו הוא לרוב זוגות צעירים", אומר מקור במשרד הבינוי והשיכון.

ב-96' עברו קרקעות קיבוץ גליל ים לסמכותה של הוועדה המקומית של הרצליה, ובמשך תקופה ארוכה מנסה עיריית הרצליה לקדם תוכניות בנייה על קרקעות אלה. על רקע מיעוט הבנייה, מצוקת הדיור ועליית ערכי הדירות בעיר, פעלה העירייה לשלב פתרון של דיור לזכאים בתוכנית גליל ים.

במסגרת הליך "דיור למשתכן" מקבל משרד הבינוי והשיכון קרקע מהמינהל ומוכר אותה לקבלנים. המחיר שבו הקרקע נמכרת לקבלנים נקבע על פי הערכת השמאי הממשלתי, וההחלטה על הזוכים בתהליך ההתמחרות נקבעת לפי ההנחה הגדולה ביותר שייתן הקבלן עבור דירות הזכאים. במלים אחרות, 80% מהדירות שימכור הקבלן יימכרו במחיר מלא - והשאר במחירים מוזלים שעליהם התחייב הקבלן בפני משרד הבינוי והשיכון.

לדברי ראש עיריית הרצליה, יעל גרמן: "דווקא בערים במרכז צריך לקדם בנייה לזוגות צעירים. אחרת נימצא במדינה מחולקת לשניים - בה המרכז הוא עשיר וזקן, והפריפריה צעירה וענייה".

שר הבינוי והשיכון, זאב בוים, בירך אף הוא על התוכנית: "לשמחתנו, יש כיום ערים נוספות פרט להרצליה שמבקשות לשווק דירות מוזלות. בתל אביב וגם בבת ים מנסים לקדם תוכניות דומות".

  • עוד באותו נושא:
  • נדל"ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully