וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השכר הממוצע של עובדי הבורסה הוא כ-30 אלף שקל

חיים ביאור

11.9.2008 / 10:36

המשכורות יעלו ושעות המסחר עשויות להתקצר בחצי שעה או שעה. זו אחת המסקנות העולות עם סיומו, אתמול, של סכסוך העבודה

הנהלת הבורסה לני"ע שוקלת לקצר את יום המסחר בחצי שעה או שעה. זו אחת המסקנות העולות עם סיומו, אתמול, של סכסוך העבודה הארוך ביותר במוסד.

גורמים בבורסה אמרו אתמול: "במסגרת העיצומים שהעובדים נקטו הם גרמו במשך כמה שבועות לקיצור יום המסחר, כך שהוא הסתיים מדי יום ב-14:30. התברר שקיצור יום המסחר לא פגע בהיקפי העסקות, המסתכמים בכ-1.5 מיליארד שקל ביום. לפיכך, אין סיבה שלא נהפוך את קיצור יום המסחר לדבר של קבע".

לדברי אותם גורמים, מנכ"לית הבורסה אסתר לבנון מינתה באחרונה ועדה בראשות בלה פורקוס, האחראית על מחשוב המסחר, כדי שתגבש את המלצותיה בעניין. נראה שההמלצה תהיה לקצר את יום המסחר בחצי שעה או שעה.

כיום מתחיל יום המסחר בבורסה בתל אביב ב-9:30 ומסתיים ב-17:30, כלומר נמשך שמונה שעות. זאת לעומת הבורסות באירופה, שבהן מסתכם יום המסחר ב-6.5-7.5 שעות, הבורסות בניו יורק שבהן נמשך יום המסחר 6.5 שעות, והבורסות באוסטרליה - שם יום המסחר נמשך 6 שעות. "נצטרך רק להתגבר על הבעיה ששעת הפעילות האחרונה בבורסה בישראל מתנהלת מול הבורסה בניו יורק, עקב הבדלי השעות", אמרו הגורמים בבורסה.

סכסוך העבודה בבורסה הסתיים כמעט שנה לאחר שההסתדרות הכריזה עליו. לפי הסכם השכר החדש שנחתם בין לבנון, נציגי ההסתדרות והוועד - 150 עובדי הבורסה יקבלו תוספת שכר בשיעור ממוצע של 6% רטרואקטיווית ל-2007 ותוספת של 4.6% לכל אחת מהשנים 2008 עד 2010. בסך הכל מדובר על תוספת של 15% לעובדים. השכר הממוצע של 150 עובדי הבורסה הוא 26 אלף שקל בחודש, כך שמדובר על תוספת ממוצעת של 4,000 שקל.

תוספת השכר אינה אחידה.עובדים שתרומתם לבורסה גבוהה יותר יקבלו תוספת גדולה יותר. בנוסף, העובדים ייהנו מבונוסים שנתיים בגובה של שלוש-ארבע משכורות שנתיות, שהם כ-100 אלף שקל לעובד בממוצע. גם הבונוסים יהיו בשיעורים משתנים בהתאם לביצועי העובד.

גם המחלוקת על צורות ההעסקה של עובדים בבורסה הוסדרה. ההנהלה הסכימה להעברתם של 31 מבין העובדים שהועסקו עד כה באמצעות חוזים אישיים או חברות למיקור חוץ, למסגרת ההסכם הקיבוצי, המבטיח להם הגנה מפני פיטורים. עם זאת, יפוטרו 11 עובדים שהועסקו בבורסה באמצעות חברת כוח האדם מנפאואר ושמילאו תפקידים זמניים, כגון החלפת עובדות בחופשת הריון.

סכסוך העבודה בבורסה לווה במאבק מר, לרבות הכפשות הדדיות, בין יו"ר הוועד, יצחק לרנר, לבין לבנון, כשגם ניסיון גישור של יו"ר ההסתדרות, עופר עיני, לא הועיל. "לטווח קצר, השיבושים שנקטו העובדים גרמון נזק גדול לבורסה ולפגיעה באמון המשקיעים הישראלים וזרים", אמרה אתמול לבנון. "אך לטווח ארוך למשק הישראלי ולבורסה התל-אביבית יש מוניטין וחוסן במידות כאלה שאין מה לדאוג".

  • עוד באותו נושא:
  • בורסה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully