וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גרף רווח של 1.7 מיליארד דולר ביום אחד

אשר שכטר

11.9.2008 / 11:10

ביל גרוס, מנהל קרן האג"ח הגדולה בעולם, הרוויח את הסכום בעקבות הלאמתן של ענקיות המשכנתאות האמריקאית פאני מיי ופרדי מאק

ביל גרוס, מנהל קרן האג"ח הגדולה בעולם בחברת ניהול הקרנות פימקו, גרף רווח של 1.7 מיליארד דולר ביום אחד בעקבות הלאמתן של ענקיות המשכנתאות האמריקאית פאני מיי ופרדי מאק על ידי ממשלת ארה"ב.

קרן פימקו טוטאל ריטרן פאנד, קרן האג"ח הגדולה בעולם המנהלת נכסים בסך 130 מיליארד דולר, גרפה רווח של 1.7 מיליארד דולר לאחר שהימרה על אג"ח מגובות במשכנתאות שהונפקו או בוטחו על ידי ענקיות המשכנתאות הממשלתיות. בעקבות הלאמתן של שתי החברות, זינק שווי נכסיה של פימקו ב-1.3% ביום שני.

בפברואר אמר גרוס, המנכ"ל השותף של פימקו ואחד ממייסדי החברה, כי בכוונתו להתחיל לרכוש אג"ח מגובות משכנתאות ואג"ח מוניציפליות, שמחיריהן צנחו בעקבות המשבר בשוק משכנתאות הסאבפריים בארה"ב, בעיקר אג"ח מגובות במשכנתאות שענקיות המשכנתאות הממשלתיות פאני מיי ופרדי מאק העניקו להן ערבות. מאז, הגדיל גרוס את שיעור האג"ח המגובות במשכנתאות של קרן טוטאל ריטרן ל-69% מכלל נכסיה של הקרן לעומת 20% בשנה שעברה.

שר האוצר של ארה"ב, הנרי פולסון, הודיע ביום ראשון על הלאמתן של פאני מיי ופרדי מאק. המהלך נועד לבלום את משבר האמון בשתי החברות, המהוות יחדיו כמחצית משוק המשכנתאות האמריקאי.

הפיגורים בהחזרי ההלוואות בשוק הדיור של ארה"ב מצויים כיום בשיעור הגבוה ביותר ב-30 השנים האחרונות, ושתי החברות חייבות או ערבות להלוואות בסך של 5.3 טריליון דולר. ההלאמה עשויה להיות הסיוע האמריקאי הגדול מעודו לחברה בקשיים, לאחר שחובותיהן של פרדי מאק ופאני מיי הגיעו ל-1.6 טריליון דולר.

הלאמתן של פאני ופרדי הובילה לקריסת מניותיהן ולעלייה חדה בביקוש לאג"ח של החברות. בראיון לעיתון "פייננשל טיימס", העריך גרוס כי הביקוש לאג"ח של פאני ופרדי יגבר בימים הקרובים ויגדיל את רווחיה של פימקו. "ידענו שמשרד האוצר ייאלץ לחלץ את החברות", אמר גרוס, שהיה בשנה האחרונה אחד מהתומכים העיקריים בהלאמתן של פאני מיי ופרדי מאק.

בשבוע שעבר, לפני ההודעה על הלאמתן של פאני ופרדי, כתב גרוס במאמר פרשנות שפירסם באתר של של פימקו כי הממשל האמריקאי צריך להתערב בשווקים כדי למנוע "צונאמי פיננסי" ולחלץ חברות המצויות בקשיים, בהן פאני מיי ופרדי מאק. לאחר הלאמתן של שתי החברות, טען גרוס כי המהלך מעיד כי כלכלת ארה"ב נמצאת לקראת סופו של המשבר בשוק הדיור, מאחר שהלאמתן של חברות המשכנתאות תוביל לירידת הריבית על המשכנתאות ולעצירה של ירידת מחירי הבתים.

גרוס צפה את הקריסה של שוק הדיור בארה"ב ואת הורדות הריבית שביצע הבנק הפדרלי בעקבותיה, והימר בשל כך נגד שוק משכנתאות הסאבפריים, אשר קריסתו הובילה למשבר האשראי העולמי. בחודשים האחרונים הגדילה פימקו בצורה דרסטית את אחזקותיה בשוק האג"ח המגובות במשכנתאות לרמה הגבוהה ביותר מזה שמונה שנים.

אפילו לפני ההודעה על הלאמת פאני מיי ופרדי מאק, גרפה פימקו רווח משמעותי כתוצאה מהמשבר בשוק הדיור האמריקאי. לפי נתוני חברת מורנינג סטאר, הקרן הניבה תשואה של 9.2% באוגוסט 2008 לעומת אוגוסט 2007, יותר מכל קרנות האג"ח המתחרות. ב-2007 זינקה טוטאל ריטרן פאנד ב-9.4% וגברה בכך על 99% ממתחרותיה, לפי מורנינג סטאר.

  • עוד באותו נושא:
  • ביל גרוס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully