וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר האוצר: המשק יצמח חרף ההאטה בשווקים הגלובליים

דורון שלו

11.9.2008 / 15:26

בר-און אמר את הדברים במפגש שערך ראש הממשלה עם בכירי המשק. אולמרט ביקש לשמוע מהמשתתפים את תחזיותיהם הכלכליות לשנת 2009

"זהו תקציב תוספתי הכולל שורה של גידולים משמעותיים במרכיבי הייצור העיקריים של המשק - בתשתיות הפיזיות, בהון האנושי, במו"פ ובשיפורים טכנולוגיים - אלה, בצד הובלת מתווה המשך להפחתת מיסי החברות והיחידים בטווח הארוך במגבלת המקורות של המשק - יאפשרו למשק לשמר מציאות של צמיחה חרף ההאטה הצפויה בשווקים הגלובליים". כך אמר היום (חמישי) שר האוצר רוני בר-און במפגש שערך ראש הממשלה אהוד אולמרט עם כמה מבכירי המשק. ראש הממשלה ביקש לשמוע מהמשתתפים את תחזיותיהם לשנת 2009. בפגישה השתתפו גם ראש המועצה הלאומית לכלכלה מנואל טרכטנברג ואנשי עסקים בהם מיקי פדרמן, אליעזר פישמן, אלישע ינאי, אוריאל לין ושרגא ברוש.

בנוגע לצמצום הפערים - פירט שר האוצר את המהלכים המקודמים במסגרת האג'נדה החברתית-כלכלית שתכליתה העלאת שיעור ההשתתפות בכוח העבודה. השר הדגיש את החשיבות שבקידום תוכניתו לצמצום מספר העובדים הזרים, לפריסה ארצית של אורות לתעסוקה, להחלת מס ההכנסה השלילי ולאכיפת חוקי העבודה. "הצעדים שנקטנו עד כה הביאו לשינויים חשובים בשוק העבודה ואנו נחושים להמשיך ולקדם מדיניות חברתית נחושה לצמצום פערים ולפתרון אמיתי של בעיית העוני".

אנחנו צפויים להאטה בצמיחה

נשיא איגוד לשכות המסחר, אוריאל לין, אמר במפגש כי "אין ספק כי לצמיחה השלילית באירופה וביפן, האטת הצמיחה בארה"ב והמשבר הפיננסי החמור בארה"ב, השפעה שלילית גם על המשק הישראלי. המשק הישראלי הוא משק חזק המבוסס כיום על מדיניות כלכלית עקבית ונכונה".

לדבריו, אמנם אנחנו צפויים להאטה בצמיחה, אבל יש להבחין בין האטה בצמיחה לבין חזרה למצב של צמיחה שלילית. כל עוד אנו שומרים על צמיחה בשיעורים נמוכים יותר אנו יכולים לראות זאת כהישג.

לדעתו, אבן הפינה של מדיניות כלכלית נכונה הינה שמירה על משמעת תקציבית ואי פריצת מסגרת התקציב שאושרה ע"י הממשלה. "התקציב שאושר בממשלה הוא מאוזן, והוא מצביע על גידול משמעותי בהשקעה בחינוך, בחברה ובבריאות. כמו כן, אנו נוכחים שגם הוצבו יעדים חשובים לפיתוח הפריפריה ולהרחבת מספר המשתתפים במעגל העבודה", אמר לין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully