וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זיהום סביבתי יעלה לקיבוץ כפר גלעדי 250 אלף ש'

הילה רז

11.9.2008 / 16:49

הורשע לפי הודאתו בעבירות של זיהום מים, איסור לכלוך והשלכת פסולת ברשות הרבים באתר להפקת קומפוסט מזבל בקר

קבוץ כפר גלעדי ישלם קנס בסך רבע מיליון שקל, לאחר שהורשע היום (חמישי) לפי הודאתו בעבירות של זיהום מים, איסור לכלוך והשלכת פסולת ברשות הרבים באתר להפקת קומפוסט מזבל בקר, ששייך לקיבוץ. בנוסף קבע נשיא בית משפט השלום בנצרת, תאופיק כתילי, כי הקיבוץ יחתום על התחייבות כספית בסך חצי מיליון שקל להימנע מביצוע העבירות.

מהכרעת הדין עולה כי במהלך השנים 2000-2003 ייצר הקיבוץ את הקומפוסט על קרקע חשופה ללא בידוד מהקרקע, ללא סככה וללא סידור לאיסוף נוזלים מזוהמים הנוצרים בתהליך הייצור. כתוצאה מכך הנוזלים נשטפו לנחל עיון, וזיהמו את מי הנחל ומי התהום.

הנשיא כתילי מציין כי המניעים הכלכליים העומדים בבסיס העבירות הסביבתיות גורמים להתעלמות מהנזקים ארוכי הטווח הנגרמים לדורות הבאים. לפיכך כתב השופט, "סבורני כי המשפט להוציא מתחתיו מסר ברור לפיו ביצוע עבירות אלה אינו משתלם, וזאת על ידי הטלת סנקציה כספית גבוהה".

הקיבוץ ביקש להתחשב במצבו הכלכלי, וטען כי חובותיו עומדים על מיליוני שקלים, ואולם לדברי השופט, כפר גלעדי לא הביא שום ראייה אובייקטיבית לתמיכה בטענתו. לדברי השופט, גם אם הקיבוץ סובל מקשיים כלכליים, הרי שבמאזן שיקולי הענישה יש לתת משקל רב יותר להרתעה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully