וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אורמת טכנולוגיות תפיק אנרגיה בעיר הולדתה של פיילין

רותם סלע

14.9.2008 / 10:36

השיגה זכויות לחקירה והפקת אנרגיה גיאותרמית בשטחה של העיר אנקורג' שבאלסקה.המדינה הארקטית היחידה באיחוד האמריקאי היא אוצר בלום של אוצרות גז ונפט

אורמת הודיעה היום כי החברה הבת שלה אורמת טכנולוגיות השיגה זכויות לחקירה והפקת אנרגיה גיאותרמית בשטח של 140 קילומטר רבוע בשטחה של העיר אנקורג' שבאלסקה. המחיר אותו שילמה אורמת עבור האפשרות לחכור, לחקור ולנצל את הפוטנציאל הגיאותרמי של השטח, הכולל גם שטחים באזור הר ספור המוכר כאיזור פעיל מבחינה וולקנית ולכן גם גיאותרמית, הוא כ-3.3 מיליון דולר.

אורמת והחברה הבת שלה עוסקות בייצור, שיווק, התקנה וניהול תחנות כוח גיאותרמיות ברחבי העולם. תחנות אלו מייצרות את החשמל שלהן מהחום הטמון בכדור הארץ. שווי השוק של אורמת הוא 4.8 מיליארד שקל. בשנים האחרונות נישאת החברה על הגל האופנתי של האנרגיה הירוקה היוצר תנאים רגולאטורים המיטיבים עמה.

אנקורג' - העיר הגדולה באלסקה - מצויה בימים אלו בכותרות כעיר הולדתה של המועמדת הרפובליקאית לתפקיד סגן הנשיא, שרה פיילין. פיילין שהעניין הרב שהיא מעוררת בזירה הפוליטית האמריקאית עשוי להטות את הבחירות לנשיאות בארה"ב, שימשה גם כראש העיר בתחילת הקריירה הציבורית הקצרה שלה ובשנתיים משמשת כמושלת אלסקה. המדינה הארקטית היחידה באיחוד האמריקאי היא אוצר בלום של אוצרות גז ונפט. חקיקה סביבתית מונעת מאלסקה להפוך ולנצל חלק גדול ממשאביה המצויים באזורים של טבע פראי.

יו"ר החברה יהודה ברוניצקי אמר בעקבות העסקה: "אלסקה היא הספר החדש והמבטיח של הזירה הגיאותרמית הכולל אתגרים טכנולוגיים ולוגיסטיים רבים. הניסיון העולמי שלנו, במיוחד זה שהשגנו בהוואי, והתמיכה של הממשל המקומי ביחד עם שיתוף הפעולה שלנו עם בעלי מניות מקומיים, עתיד להפוך את האתגר הזה להזדמנות". אורמת עולה כעת במסחר על רקע ההודעה.

  • עוד באותו נושא:
  • אורמת

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully