וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"כ-30 חברות תעופה נוספות ייסגרו לפני סוף השנה"

עפרה שלו

14.9.2008 / 13:58

ווילי וולש מנכ"ל בריטיש איירווייס מעריך כי התקופה הנוכחית היא הגרועה ביותר שעבר ענף התעופה מעולם, כתוצאה מעליית מחירי הדלק

כ-30 חברות תעופה נוספות ייסגרו לפני סוף השנה, כך צופה מנכ"ל בריטיש איירווייס, ווילי וולש. הסיבה למשבר בענף התעופה הוא השילוב הקטלני בין מחירי הדלק הגבוהים לבין ההאטה הכלכלית.

וולש צופה כי בקריסות הבאות של חברות תעופה ישתחזר הכאוס שעוררה XL, חברת הנופשונים השלישית בגודלה בבריטניה, שפשטה את הרגל והותירה 85 אלף נוסעים בלי כרטיסי טיסה הביתה. XL מכרה נופשונים והפעילה את XL איירליינס, שטסה ל-50 יעדים ברחבי העולם. מאתיים אלף נוסעים אחרים, שהזמינו טיסות מראש, ייאלצו לוותר עליהן מבלי לקבל החזר כספי.

וולש מעריך כי התקופה הנוכחית היא הגרועה ביותר שעבר ענף התעופה מעולם. כ-30 חברות תעופה כבר קרסו השנה. מומחים בתעשיית הנופש אומרים כי חברות התעופה הקטנות וחברות הנופשונים נמצאות בסיכון הגבוה ביותר. הם ממליצים לנוסעים להזמין טיסות באופן שמבטיח להם לקבל את כספם בחזרה במקרה שהחברה פושטת את הרגל.

אפילו חברות התעופה הגדולות ביותר סובלות מקשיים, ומחפשות מימון שיאפשר להן לצלוח את התקופה הקשה. חברות התעופה ירשמו הפסדים של 9.3 מיליארד דולר במהלך השנתיים הבאות, על פי איגוד התובלה האווירית הבינ"ל.

בריטיש איירווייס הציעה תוכניות פרישה מרצון ל-1,400 מנהלים במסגרת תוכנית קיצוץ בעלויות. ריינאייר, אחת מחברות התעופה הרווחיות ביותר, צופה לרשום הפסד השנה ואמרה כי היא מקצצת בתוכניות ההתרחבות שלה. איזיג'ט, יריבתה הצמודה של ריינאייר, ממתנת גם היא את תוכניות ההתרחבות שלה.

  • עוד באותו נושא:
  • תעופה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully