וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פוטר יום לפני המילואים - ויפוצה בגובה חמש משכורות

חיים ביאור

14.9.2008 / 17:09

איגור רובינשטיין יפוצה ב-36 אלף שקל. החברה טענה שהוא כלל לא פוטר ואז שינתה גרסתה וטענה שהפיטורין בעקבות סיוע לגניבת משאית

נהג משאית שפוטר מעבודתו יום לפני שיצא לשירות מילואים יקבל פיצוי ממעסיקו, חברת מובילי סלע, בגובה חמש משכורות חודשיות. כך קבע בסוף השבוע שעבר בית הדין הארצי לעבודה.

ועדת התעסוקה, הכפופה לשר הבטחון ומופקדת על ביצוע חוק חיילים משוחררים, קבעה כי העובד, איגור רובינשטיין, פוטר מהחברה אך ורק בגלל שנקרא לשירות מילואים. הוועדה פסקה שהעובד יפוצה בגובה חמש משכורות - בסך הכל 36 אלף שקל - ויקבל עוד 4,000 שקל כהוצאות עבור ההליך.

חברת מובילי סלע ערערה על החלטת ועדת התעסוקה בפני בית הדין האיזורי לעבודה בבאר שבע. באמצעות עו"ד אופק בלאיש, היא טענה כי פיטוריו של רובינשטיין אינם קשורים לכך שהיה עליו לצאת למילואים, אלא בגלל חשד שעלה ולפיו הוא קשור לגניבת משאית של החברה. לטענת החברה, לא מוטלת עליה החובה להוכיח את מעורבותו של העובד בגניבה, ודי בחשד הרובץ עליו להוכחת טענתה כי לא פוטר בשל שירות המילואים.

בית הדין האיזורי השתכנע כי הסיבה לפיטורים היתה החשד שהעובד מעורב בגניבת המשאית ולא שירות המילואים.

רובינשטיין ערער על ההחלטה בפני בית הדין הארצי, באומרו כי לפני שירות המילואים החברה דרשה ממנו שיפעל לביטול זימונו למילואים. עוד הוא טען כי החשד שהיה מעורב בגניבת המשאית נותר לא מבוסס.

השופטים עמירם רבינוביץ, נילי ארד ושמואל צור ציינו את האיסור הקבוע בחוק לפטר עובד שנקרא לשירות מילואים. הם קבעו שהחברה הציגה בבית הדין גרסאות סותרות, הפועלות לרעתה: פעם טענה שהעובד לא פוטר כלל מעבודתו, פעם טענה שהעובד פוטר לפני המילואים בשל האירוע של גניבת המשאית ופעם שלישית טענה שהעובד פוטר בכלל אחרי סיום שירות המילואים שלו. "ככל הנראה, החברה לא רוותה נחת מהפעמים התכופות שבהן העובד נקרא למילואים ולכן החליטה לפטרו", קבעו השופטים.

עוד ציינו השופטים כי גם החשד לפיו רובינשטיין היה מעורב בגניבת המשאית לא בורר כראוי ולא הוכח מעולם. "פיטורים ממש ערב שירות מילואים מנוגדים לחוק, שבא להגן על תעסוקתו של איש המילואים". עוד הם אמרו כי החברה מנעה מהעובד מלקבל דמי אבטלה במשך שלושה חודשים, בכך שסירבה למלא את הטפסים המתאימים והגדילה בכך את אובדן ההכנסה שלו בתקופה בה היה מחוסר עבודה. הם קבעו שרובינשטיין יפוצה כפי שקבעה ועדת התעסוקה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully