וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדולר היציג איבד 0.85% אל מול השקל

יובל מעוז

15.9.2008 / 16:00

השער היציג של המטבע האמריקאי נקבע ברמה של 3.59 שקלים. היורו ירד ב-0.1% ושערו היציג נקבע על 5.103 שקלים

קריסת ליהמן ברדרס, מכירת בנק ההשקעות מריל לינץ' על ידי בנק אוף אמריקה ובקשת המימון של חברת הביטוח AIG מהבנק הפדרלי - הובילו את הדולר להיחלש היום מול השקל.

הדולר ירד היום ב-0.85% ושערו היציג נקבע על 3.59 שקלים. היורו ירד ב-0.1% ושערו היציג נקבע על 5.103 שקלים. בעולם נחלש היורו מול הדולר בכ-0.65% ל-1.413 דולר ליורו.

בארה"ב מתרחשת ביממה האחרונה קריסה של ענקים פיננסים: ליהמן ברדרס, בנק ההשקעות הרביעי בגודלו בוול סטריט, מתכונן להגיש היום בקשה לפשיטת רגל, לאחר שכל המאמצים להצילו נכשלו. ליהמן קרס בעשרות אחוזים בשבוע שעבר בעקבות הפסדים רחבי היקף בשוק נגזרי המשכנתאות. המגעים לרכישתו על ידי בנק אוף אמריקה נכשלו, ככל הנראה, בגלל שבנק אוף אמריקה בחר לרכוש את מתחרהו של ליהמן - מריל לינץ' - ב-44 מיליארד דולר במניות.

ענקית הביטוח AIG פנתה בצעד חסר תקדים אל הבנק המרכזי של ארה"ב בבקשת מימון של 40 מיליארד דולר לטווח הקצר. בנוסף, הסכים בנק אוף אמריקה לרכוש את מריל לינץ', בנק ההשקעות השלישי בגודלו בארה"ב, בעסקה המעניקה למריל שווי של 44 מיליארד דולר.

"בימים הקרובים נראה מסחר מאוד תנודתי, אשר תוצאותיו יקבעו כיוון לחודש הקרוב", כך אומר טל עבדה, סמנכ"ל כלל פורקס. "רמת ה-3.6 היא נקודה חשובה לשקל-דולר, אך קשה מאוד לחזות מה יקרה עכשיו בגלל חוסר הוודאות בעולם. אני צופה, כי נגיע גם ל-3.55 שקלים ונרד גם מתחת ל-3.5 שקלים. אם הנפט יתחזק בעולם אז יש סיכוי שנראה את הדולר-שקל מתחת ל-3.5 שקלים".

מבחינת הזדמנויות השקעה, צריך לעקוב אחרי הנפט, אומר עבדה: "היחלשות הנפט בימים האחרונים מפתיעה, לאור הירידה בשני הגורמים שיכולים להשפיע עליו בכיוון השני - ירידת הדולר וסגירת מזקקות נפט בארה"ב. ייתכן כי הדבר מעיד על כך שההיחלשות הזו היא ספקולנטית, כי הנפט אמור להתחזק, לאור זאת. תנודתיות היא הזדמנות לעשיית רווחים, אך צריך לזכור שכשהתנודתיות כפולה גם הסיכון כפול".

  • עוד באותו נושא:
  • דולר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully