וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"החשיפה של הבנקאות הישראלית למשבר נמוכה"

רותם סלע

15.9.2008 / 9:54

כך מעריך אייל קליין, מאי.בי.אי: 2009 עשויה להיות שנה מסוכנת מאוד, ייתכן שסביבת המקרו בישראל תהיה שונה מאוד מזו שהתרגלנו אליה

מה שקורה הוא דרמטי מאוד ולא ניתן להקל בזה ראש. ליהמן פשט רגל רשמית לאחר שבנק אוף אמריקה החליט לרכוש את מריל לינץ', אמר כן להצעת הנישואין אך הלך בסופו של דבר עם הכלה היפה יותר". כך אומר אייל קליין, אסטרטג ראשי באי.בי.אי. "גם מריל לינץ' מצוי בצרות, אך מצבם ככל הנראה טוב בהרבה בזכות הרכב הנכסים שלהם", הוסיף.

"קשה לחשוב על דברים יותר דרמטיים ממה שקרה עם ליהמן", אומר קליין. "הפד הודיע בלילה כי הוא מתעתד להשתמש בצורה אגרסיווית בכלים העומדים לרשותו, בכדי להחזיר את הנזילות למערכת הפיננסית. הפד יזרים למערכת נזילות בגובה 350 מיליארד דולר. הכלכלה האמריקאית עשויה לחוות אינפלציה בעקבות צעדים אלו, אלא שקרוב לוודאי שהאטה כלכלית משמעותית תקזז חלק גדול מעליות המחירים", ומסכם, "אין לבנק המרכזי האמריקאי הרבה ברירות. הבחירה שלו היא בין רע לרע מאוד".

"הבנקאות הישראלית היא שמרנית", אומר קליין. "החשיפה שלה למשבר הפיננסי הנוכחי, למרות שהיא נאמדת במאות מיליוני דולרים, היא בסופו של דבר נמוכה באופן יחסי להיקף הנכסים שלה. אין לבנקים בישראל חשיפה משמעותית לנכסי הסאבפריים שהיוו את הזרז למשבר הנוכחי".

החשש של קליין הוא לא ממצבה הפיננסי של ישראל, אלא דווקא מההשלכות העקיפות של האטה עולמית אפשרית בעקבותיו. "אנו צפויים לראות פחות השקעות זרות בישראל וירידה ביצוא. כמשק קטן ופתוח אנחנו לא יכולים שלא להיות מושפעים ממה שקורה בעולם. 2009 עשויה להיות שנה מסוכנת מאוד, ייתכן שסביבת המקרו בישראל תהיה שונה מאוד מזו שהתרגלנו אליה בשנים האחרונות".

"למי שיש אורך רוח לשנים יש הרבה מאוד מה לחפש בשוק המניות", מסכם קליין. "יתכן שחברות פיננסיות ימשיכו לסבול מביצועי חסר, אך בסופו של דבר אלו שיצלחו את המשבר צפויות לריבאונד משמעותי במחירן, שישתלם לבעלי הסבלנות".

  • עוד באותו נושא:
  • אי.בי.אי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully