וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גאידמק משיב אש: אורי שני מנסה להתעשר על חשבוני

נורית רוט

16.9.2008 / 13:05

גאידמק על מנהל עסקיו עד לאחרונה: שני מתנהל באופן אופורטוניסטי ופסול, ומבקש לנצל בחוסר תום לב הזדמנות להתעשר בקלות

איש העסקים אורי שני הוא "עובד שכיר שנמנע מלהשקיע מאמץ ולהרוויח ביושר ובזכות את המגיע לו, ותחת זאת מתנהל באופן אופורטוניסטי ופסול, תוך שהוא מבקש לנצל בחוסר תום לב הזדמנות שנקרתה בדרכו ולהתעשר בקלות ושלא כדין על חשבון הזולת"; כך טוען איש העסקים ארקדי גאידמק בתשובתו לבקשה להטלת עיקולים שהגיש בשבוע שעבר שני.

שני, שפרש לפני כחודשיים מתפקידו כמנהל העסקים של ארקדי גאידמק, הגיש בתחילת שבוע שעבר לבית המשפט המחוזי בתל אביב בקשה להטלת צו עיקול זמני במעמד צד אחד בסך 31 מיליון שקל נגד גאידמק, באמצעות עוה"ד רון ברקמן ודיבון פרקש. בית המשפט דחה את הבקשה וקבע דיון בה במעמד שני הצדדים. השבוע הגיש שני 2 בקשות נוספות להטלת עיקולים זמניים אשר גם הן נדחו.

לטענת שני, גאידמק הפר התחייבות להעביר לטובתו בנאמנות מניות של החברה הציבורית אוסיף בשווי 50 מיליון שקל נטו, והעביר מניות בשווי כ-19 מיליון שקל בלבד. בבקשה נטען כי עם העברת המניות התחייב גאידמק בפני שני להשלים את העברת יתרת המניות בתוך ימים ספורים, ואולם לבסוף נאמר לשני כי ההפקדה מתעכבת עקב קשיים תזרימיים של גאידמק. לטענת גאידמק, המיוצג על ידי עוה"ד יוסי שגב, אופיר נאור ורועי הלוי, שני "נטש את הספינה" עוד לפני שתרם דבר לקבוצה – מלבד נזקים עצומים לעסקיו של גאידמק.

לטענת גאידמק, יש לדחות את הבקשה לעיקולים, בין היתר משום שאין כל תוקף להסכם הנאמנות ולהסכם לשיתוף פעולה שחתמו גאידמק ושני, משום שלא התקיימו התנאים לכניסתם לתוקף, לא נקבע בין הצדדים מהן הפעילויות העסקיות שאותן ינהל שני ולא דווח על העברת מניות לשני.

עוד טוען גאידמק, הבקשה הוגשה רק על מנת לשמש את שני "בניהול מערכה תקשורתית פוגענית ופסולה" שנועדה להביא את גאידמק להיכנע "לדרישותיו הסחטניות".

גאידמק טוען כי טענת שני כי הוא הפר את התחייבותו להעמיד לטובתו בנאמנות מניות של אוסיף בשווי של 50 מיליון, אינה נכונה. לפי הוראות הסכם הנאמנות, נטען, העמדת המניות בפני הנאמנים אמורה היתה להיות תנאי מוקדם לכניסה לתוקף של ההסכמים בין הצדדים, ואולם לבסוף התחיל שני לעבוד למרות שהועברו מניות בשיעור של כ-19 מיליון שקל בלבד, וככל הנראה ויתר על הפקדה נוספת. בכל מקרה, טוען גאידמק, המניות היו אמורות לשמש כבטוחה בלבד לקיום ההסכמים ולא לשום מטרה אחרת, כלומר "המדובר בבטחון המותנה בעבודה של שנים רבות בעתיד לבוא ובתוצאותיה של עבודה כזו כאשר בפועל שני התפטר אחרי חודשים בודדים ולא יכולים להגיע לו כספים".

לטענת גאידמק, שווי המקסימלי של המניות להן טוען שני הוא כ-9.8 מיליון שקל בלבד, ולא כטענת שני כי שוויון עומד על 50 מיליון שקל.

סיבה נוספת לדחיית הבקשה לפי גאידמק היא שמתן העיקולים תגרום לו נזק עצום, לפעילותו העסקית ולשמו הטוב. לטענתו, לאור מצב העסקים שהותיר אחריו שני, "הרי שיש לבצע תוכנית מקפיה של מימון, של הבראה, של גיבוש אסטרטגיה, ויתכן שאף מכירה של חלק מהפעילויות". מימון הקבוצה אף יפגע משמעותית, נטען, והדבר אף עלול לגרום לבנק שהעניק אשראי לקבוצה לנקוט בהליכים פוגעניים נגד הקבוצה ונגד גאידמק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully