וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צניחה חופשית בת"א: המעו"ף איבד 3.5%, פועלים צנחה ב-13.3%

נתן שבע

17.9.2008 / 17:50

מדד ת"א 100 ירד ב-3.08%. מניית אפריקה ישראל של לב לבייב נפלה ב-12.83%, מניית דיסקונט צללה ב-9.4%, לאומי איבדה 6%

מניות הבנקים והפיננסים נזרקו היום לשוק כאילו היו סחורה פגומה והובילו לעוד יום של נפילות חדות בבורסה. מדד המעו"ף איבד 3.5% לרמה של 847 נקודות ובסך הכל נפל ב-13% בעשרה ימים, מדד תל אביב 100 השיל 3.1% לרמה של 767 נקודות ובסך הכל איבד 16% באותה תקופה ומדד התל טק ירד ב-0.5%. מחזור המסחר הסתכם גם היום בדומה לאתמול ב-2.7 מיליארד שקל.

שעתיים בדיוק נמשכה חגיגת הלאמת ענקית הביטוח AIG בבורסות העולם. הבורסה בתל אביב פתחה את יום המסחר בעליות שערים של כמעט שני אחוזים שעל המגמה מנצחות מניות הנדל"ן עם זינוק של 8%. כעבור שעתיים הלכו העליות והתכווצו גם לצד פתיחה צוננת יחסית של בורסות אירופה. בהמשך המשיך להתנודד המסחר בין עליות של אחוז לירידות קלות. בשעות הצהריים המאוחרות כבר התחזקו הירידות בעקבות שצפייה לפתיחה שלילית בארה"ב וחשש נוסף מפני המשך קריסת וושינגטון מוצ'יאול.

המשקיעים בארה"ב נשמו מעט לרווחה אמש לאור עליות השערים שנרשמו בוול סטריט, אולם לכולם ברור שהמשבר רחוק מסיום. גם אם יהיו לנו עליות ואפילו עליות חדות בימים הקרובים, הרי שהדי המשבר ימשיכו להיות מורגשים. עם פתיחת המסחר בוול סטריט נמשכה המשך המפולת שםאותן הובילה מניות הפיננסים.

הבוקר פורסם כי הבנק הפדרלי החליט להלאים את AIG תמורת הלוואת ענק של 85 מיליארד דולר. נראה כי הבנק חשש מתגובת שרשרת שתוביל למפולת גדולה בהרבה, אם חברת הביטוח היתה נופלת וסוחפת את כל אלה שהשקיעו בה.

כי"ל נפלה ב-4%

את הירידות בשוק הובילו מניות הבנקים כאשר את את הקריסה הגדולה ביותר חוותה מניית הפועלים. החשש מפני המשך מחנק האשראי במשק, העלייה בסיכון, החשש מכניסה למיתון ממשיכות להפיל את מניות הבנקים. מדד הבנקים איבד 8.3%.

מניית בנק הפועלים (-12.83% , 965.0) המשיכה להידרדר לשפל חדש לאחר שקרסה ב-13%. ההערכות הן כי אליאנס היא שמממשת היום ממניות הבנק ושאליה הצטרפו גם גופים פיננסים נוספים שמכרו ממניות הבנקים על מנת להגדיל נזילות. מניית בנק לאומי (-5.47% , 1140.0) נגררה אף היא לירידות וירדה ב-5.5%.

החברות הממונפות במשק הן הראשונות לספוג את המשבר - חוסר הנזילות בשווקים בעקבות הנפילות והמחיקות של הבנקים בארה"ב ובעולם יקשו על חברות אלה למחזר את חובן - והריבית תהיה גבוהה בהרבה. מדד הנדל"ן, שחזר כמעט 4 שנים לאחור איבד רק 1.8%. את הירידה הגדולה הובילה אפריקה ישראל (-12.83% , 7200.0), שמחקה כ-13% לאחר שבלתחילת המסחר עוד עלתה ב-8%. בסך הכל הצליחה החברה למחוק 87% מאז השיא שבה נסחרה רק בחודש מאי 2007. מניית החברה ירדה לשפל בה לא הייתה מאז תחילת 2004.

כי"ל (-4.26% , 4500.0) כבר פתחה את היום בעלייה של 4% בעקבות עליות במניות הדשנים אתמול אך נכנעה למגמה וקרסה ב-4%. החברה האם של כי"ל, החברה לישראל ירדה אף היא ב-4%.

ירידות שערים ליוו גם את שוק אגרות החוב שגם שם נשמעו סוחרים שסיפרו על מימושים של גופים זרים. אגרות החוב הממשלתיות מסוג שחר איבדו בין 1.5% -2%. האג"ח מסוג גליל לטווחים הארוכים איבדו 1.4%.

מבין המניות שהצליחו לטפס בלטה פריגו שקפצה ב-6.5%.

  • עוד באותו נושא:
  • בורסה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully