וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

75% מהתעשיינים: בישראל עלול להתרחש משבר פיננסי

אורה קורן

17.9.2008 / 10:57

94% סבורים שהמשבר העולמי ישפיע על התעשיה בארץ ו-80% העריכו כי השפעת המשבר האמריקאי על שוק ההון והבנקאות תהיה ניכרת

שיעור גבוה במיוחד של 75% מהתעשיינים בישראל סבור כי משבר פיננסי דוגמת המשבר האמריקאי עלול להתרחש גם בשוק המקומי. כך עולה מסקר שערכה אתמול התאחדות התעשיינים בקרב כ-30 מנהלי כספים בחברות תעשיה. 80% מהנשאלים העריכו כי השפעת המשבר האמריקאי על שוק ההון והבנקאות בישראל תהיה ניכרת. 56% העריכו כי השפעה ניכרת תהיה למשבר על חברות הפנסיה בישראל, 53% סבורים כי ישפיע על חברות הביטוח.

פנחס קימלמן, יו"ר פורום מנהלי כספים בהתאחדות התעשיינים ומשנה למנכ"ל כספים באסם השקעות, אמר כי כל מנהלי הכספים בתעשייה שהשתתפו במשאל סבורים כי המשבר בארה"ב ישפיע על החברות בשוק ההון והבנקאות, בתחומי ההשקעות, הביטוח והפנסיה. 94% סבורים שהמשבר ישפיע על התעשיה בארץ ו-34% סבורים שתהיה לו השפכה ניכרת על התעשיה בארץ.

71% מהנשאלים העריכו כי המשבר האמריקאי ישפיע על החברה שלהם גם ב-2009. 58% מהם העריכו שההשפעה תהיה נמוכה, 13% העריכו שההשפעה תהיה ניכרת ו-29% העריכו כי לא יושפעו מהמשבר. כ-66% מהתעשיינים סבורים שהמשבר ישפיע עליהם גם ב-2010. 34% העריכו ירידה במכירות בארצות הברית. 14% העריכו שהמשבר יעביר אותם להפסד כספי.

48% מהנשאלים העריכו שמכירותיהם ייפגעו בשיעור של עד 5%, 32% העריכו שייפגעו בשיעור של עד 10% ו-12% צופים פגיעה של עד 20% במכירות. 8% סבורים שמכירותיהם לא ייפגעו מהמשבר. קימלמן העריך כי ממצאי הסקר מחזקים את התחושה שהמשק בישראל עומד בפתחו של מיתון.

  • עוד באותו נושא:
  • תעשייה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully