וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גאידמק: "אין לי זמן להתעסק עם הבנק המוזר הזה"

הילה רז

17.9.2008 / 12:35

האוליגרך הגיע להסדר זמני עם מזרחי-טפחות, המבקש למנות כונס נכסים למניות אוסיף הנמצאות בבעלותו ומשועבדות לבנק

במהלך דיון שהתקיים הבוקר בבית המשפט המחוזי בתל אביב, בנוגע לבקשת מזרחי טפחות למנות כונס נכסים למניות אוסיף של ארקדי גאידמק המשועבדות לבנק, הודיעו הצדדים לבית המשפט כי הגיעו להסדר זמני, לפיו צו הכינוס שביקש אתמול מזרחי טפחות לא ייכנס בשלב זה למשך 7 ימים.

אתמול הגיש הבנק בקשה לכינוס נכסים למניות המשועבדות בידי הבנק כנגד הלוואה של 245 מיליון שקל שקיבל לפני כשנה, כנגד 67% ממניות אוסיף. לטענת הבנק, במהלך השנה האחרונה צנחו מניות אוסיף באופן כזה שפגע בבטחונות של הבנק לפירעון ההלוואה. אתמול הוציאה השופטת דניה קרת-מאיר צו כינוס נכסים זמני.

בשבוע שעבר חתם גאידמק על ייפוי כוח בלתי חוזר לעו"ד ד"ר יוסי שגב, ובו הסמיך את שגב לקבל כל החלטה המסורה בידיו בנוגע לניהול ארבע החברות הציבוריות שבשליטתו - אוסיף, ויליפוד (0.0% , 1146.0), גילאון (0.0% , 60.5) ואמריס.

הצדדים הסכימו כי לא יהיו להם טענות הדדיות בסכום שיעלה על כ-22 מיליון שקל, וכי ייפוי הכוח הכללי והבלתי חוזר שנתן גאידמק לשגב בתחילת השבוע לא יחול בכל הנוגע לניהול משא ומתן בין גאידמק לבין הבנק.

הצדדים הסכימו כי ייפוי הכוח שנתן גאידמק לשגב בנוגע למניות אוסיף יהיה בתוקף לצורך מכירת המניות בסכום שלא יפחת מסכום שיכסה לאחר ניכוי המס, במידה שיחול, את מלוא החוב של גאידמק כפי שמופיע בספרי הבנק.

הצדדים הסכימו כי במהלך שבעת הימים הקרובים לא יעשו העברות נכסים מהותיות בנכסי אוסיף, אלא בהסכמה מראש ובכתב של הבנק, מלבד מכירת המניות בסכומים שיכסו את חובו של גאידמק לבנק. השופטת קרת-מאיר קבעה כי דיון נוסף יתקיים ביום חמישי הבא.

במהלך הדיון, בו נכח גאידמק, צילצל הטלפון שלו מספר פעמים, מה שהוציא את השופטת משלוותה, עד שהעירה לבאי כוחו "זו הפעם השלישית, אני אוציא אותו מהאולם. יש גבול לסבלנות שלי".

במהלך הפסקה קצרה בדיון, אמר גאידמק כי החזיר מסכום ההלוואה 245 מיליון שקל שנטל לפני כשנה ממזרחי טפחות סכום של כ-150 מיליון שקל, והבנק מספק תמונה מעווותת לתקשורת. "הבנק לוחץ עליי ורוצה למכור את המניות במחיר נמוך מאוד", אמר. עוד הוסיף גאידמק כי אתמול, לפני שמזרחי טפחות פנה לבית המשפט, הוא הציע לשלם באופן מיידי את יתרת החוב בגין ההלוואה, אך הבנק מיהר לפנות לבית המשפט ולא נענה להצעתו.

לגבי ייפוי הכוח הכללי והבלתי חוזר לעורך דינו החדש שגב, הסביר גאידמק: "יש לי פעילות ציבורית שאני רוצה להתמקד בה ואין לי זמן להתעסק עם הבנק המוזר הזה. אמרתי לשגב שאני לא רוצה לבזבז את חיי בבית המשפט, ואני מעדיף להשתמש בזמן לפעילות הציבורית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully