וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המסחר בבורסות רוסיה הופסק בשל הירידות החדות

אשר שכטר

17.9.2008 / 16:45

מפעילות הבורסות מסרו כי המסחר הופסק עד להודעה חדשה, בעקבות הוראה מצד הרגולטור. פוטין: רוסיה לא תידבק בבעיות של ארה"ב

המסחר בבורסת מוסקווה הופסק היום, זה היום השני ברציפות, בעקבות הוראה מהרגולטור המפקח על השווקים הפיננסיים ברוסיה. לפני הפסקת המסחר ירד מדד Micex הנקוב ברובל ב-3.1% ומדד RTS הדולרי נפל ב-6%, לאחר שרשמו אמש את הירידה החדה ביותר שלהם מזה 10 שנים.

ממפעילות הבורסות הרוסיות נמסר כי המסחר הופסק עד להודעה חדשה, בעקבות הוראה מצד הרגולטור. זמן קצר לפני פתיחת המסחר הכריז משרד האוצר כי ילווה לשלושת הבנקים הגדולים במדינה - VTB, סברבנק וגזפרום בנק - 1.13 טריליון רובל (44 מיליארד דולר) במטרה לספק נזילות למערכת הפיננסית. 400 מיליארד רובלים נוספים הולוו למוסדות פיננסיים אחרים, במטרה להרגיע את חששות המשקיעים.

אתמול קרס מדד Micex ב-17% - הירידה החדה ביותר שלו מאז המשבר הפיננסי של שנת 1998 - לשפל של שלוש שנים. מדד RTS צנח ב-12% והשלים בכך נפילה של יותר מ-50% מאז מאי. מניות הבנקים הובילו את הירידות, על רקע נפילה של 33% במניית VTB ונפילה של 19% במניית סברבנק. מנייתה של ענקית האנרגיה הממשלתית גזפרום צנחה ב-30.4%. הנפילה בשוקי המניות הרוסים היתה החדה ביותר מבין שוקי המניות ברחבי העולם, ונבעה בין היתר מהנפילה במחיר הנפט ובריחת ההון הזר מהמדינה בעקבות הסכסוך עם גאורגיה, בנוסף למשבר האשראי העולמי.

ראש הממשלה הרוסי והנשיא לשעבר, ולדימיר פוטין, מיהר לפרסם אתמול דברי הרגעה בעקבות הנפילה בשוקי המניות ואמר כי כלכלת רוסיה לא תידבק בבעיות הפיננסיות של ארה"ב ואירופה. "אין לי כל ספק שמנגנוני הביטחון שהוקמו כדי להגן על הכלכלה הרוסית בשנים האחרונות יעשו את עבודתם", אמר פוטין. נשיא רוסיה, דימיטרי מדוודב, פירסם דברי הרגעה משלו בימים האחרונים והבטיח כי ימנע מרוסיה להיקלע למשבר נזילות.

  • עוד באותו נושא:
  • רוסיה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully