וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבנק המרכזי בארה"ב מחפש רוכש לוושינגטון מיוצ'ואל

ירון הופמן

17.9.2008 / 14:43

פנה למספר בנקים כדי לברר האם יהיו מעוניינים לרכוש את הבנק אם וכאשר יתמוטט. בין הבנקים שקיבלו פנייה: וולס פארגו וג'יי. פי מורגן צ'ייס

נציגי הבנק הפדרלי מחפשים רוכש לבנק ההלוואה והחיסכון וושינגטון מיוצ'ואל, ופנו בימים האחרונים למספר בנקים כדי לברר האם יהיו מעוניינים לרכוש את הבנק אם וכאשר יתמוטט. כך דיווח העיתון "ניו יורק פוסט". הבנקים שקיבלו פנייה כוללים, בין השאר, את וולס פארגו וג'יי. פי מורגן צ'ייס. לעת עתה, לא מתקיימות שיחות ישירות בין וושינגטון מיוצ'אל לרוכש פוטנציאלי כלשהו.

וושינגטון מי'צ'ואל נחשב בעיני רבים לחוליה הבאה בשרשרת הבנקים העומדים בפני התמוטטות. מניית הבנק צנחה מתחילת החודש ב-45%. באפריל האחרון הודיע הבנק על גיוס של 7 מיליארד דולר מקבוצת קרנות השקעה פרטית שבראשן TPG אך אנליסטים הודיעו כי לנוכח ההפסדים שצבר הבנק - הוא יצטרך לבצע גיוס הון נוסף כדי לשרוד.

חברת דירוג האשראי S&P הורידה בשבוע שעבר את תחזית האשראי לוואשינגטון מיוצ'ואל מ"יציב" ל"שלילי". S&P הותירה ללא שינוי את דירוג האשראי של וואשינגטון מיוצ'ואל בדרגת BBB מינוס - דרגת ההשקעה הנמוכה ביותר - והורדה נוספת תביא את דירוג האשראי של הבנק לדרגת "זבל".

מספר חברות, שניהלו השנה מגעים לרכישת וואשינגטון מיוצ'ואל, זנחו את השיחות לאחר שהתברר כי שינויים בכללים החשבונאים שיזמה מועצת התקינה החשבונאית בארה"ב (FASB), אשר ייכנסו לתקוף בחודש דצמבר, יחייבו את הרוכשים לחשב את נכסי יעד הרכישה לפי מחירי השוק - במקום לחשב את שוויים על בסיס משתנים אחרים, בהם מחיר עסקת הרכישה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully