וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"שוק האג"ח חברות במשבר כמותו לא היה אף פעם"

18.9.2008 / 12:58

כך סיפר מנהל אחת מחברות ניהול קרנות הנאמנות ותעודות הסל הגדולות בשוק. "אנחנו מנסים למכור קרנות אג"ח בשוק - ואין קונים"

"שוק האג"ח חברות במשבר כמותו לא היה אף פעם. יש פדיונות בקרנות נאמנות ובתעודות סל המתמחות באגרות חוב ויש קושי במכירת חלק מניירות הערך". כך סיפר ל-TheMarker לפני כשעה מנהל אחת מחברת ניהול קרנות הנאמנות ותעודות הסל הגדולות בשוק.

"קיבלנו בימים האחרונים פדיונות גדולים יחסית בתעודות סל של התל-בונד (תעודות המשקיעות באיגרות חוב חברות) ואנחנו צריכים למכור אגרות חוב. אנחנו מנסים למכור בשוק - ואין קונים. שלשום ניסינו למכור אג"ח של חברה ששייכת לאחד הטייקונים הגדולים של הנדל"ן - היא ירדה ב-5% - ובמחיר הזה לא הצלחנו למכור. פנינו לברוקרים וביקשנו ציטוטים כדי להיפטר מסחורה בהיקף של 3 מיליון שקל. חזרו אלינו ואמרו שאין קונים. אמרנו להם - תנו מחיר - ירידה של 5%, 6%, 7% או 10%. השיבו לנו שזה לא שאלה של מחיר - אין פשוט שום קונה", אמר המנהל.

"זה נשמע כאילו המשקיעים המוסדיים איבדו את הצפון, אבל בדיעבד מי שלא רצה לקנות מאיתנו את אותו אג"ח לפני 3 ימים עשה טוב. כי ברגעים אלה היא נסחרת במחיר הנמוך ב-10% מהמחיר בו ניסינו להיפטר ממנה שלשום", אמר.

האם לדעתך הנפילה במחירי האג"ח משקפת את הפדיונות הכבדים בקרנות הנאמנות ותעודות הסל והיעדר קונים מוסדיים המסוגלים לקבל החלטות קניה - או שהיא משקפת חשש מהרעה דרמטית בעסקים ובכושר ההחזר של חברות הנדל"ן והטייקונים הגדולים?

"זה שילוב של שני הדברים. אבל אין ספק שהמצב הנוכחי בקופות הגמל, חברות הביטוח וקרנות הפנסיה הוא שאין שום מנהל השקעות שמצליח לקבל מוועדת ההשקעות שלו כרגע אישור לנצל הזדמנויות ולרכוש אג"חים של פישמן, תשובה, לבייב, כצמן או כל אחד מהלווים הגדולים - גם אם מדובר בהזדמנות. הם מפחדים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully