וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאוצר אין כוונה לאסור על משיכות בקופות הגמל

מירב ארלוזורוב

18.9.2008 / 13:20

משרד האוצר אינו מתכוון להצר את צעדיו של החוסך הישראלי, עם זאת הוא מתכוון לוודא כי החוסך הישראלי יקבל ייעוץ - בטרם הוא יפעל בתיק החיסכון הפנסיוני שלו

משרד האוצר אינו מתכוון בינתיים להתערב בנעשה בשוק החיסכון הפנסיוני - קרנות פנסיה, ביטוחי חיים וקופות גמל - ולאסור בדרך כלשהי על הציבור מלמשוך את כספו, כך נודע ל-TheMarker. זאת, לנוכח דיווח של מנהלי קופות הגמל על פניות רבות של לקוחות אליהם, בבקשה למשוך את הכסף מהם.

משרד האוצר אינו מתכוון להצר את צעדיו של החוסך הישראלי, עם זאת הוא מתכוון לוודא כי החוסך הישראלי יקבל ייעוץ - בטרם הוא יפעל בתיק החיסכון הפנסיוני שלו. לשם כך הוציא האוצר לפני מספר חודשים הוראה כי כל משיכה של יותר מ-50 אלף שקל מאחד מאפיקי החיסכון הפנסיוני לא תוכל להתבצע על ידי הבנק, אלא תהיה חייבת להתבצע על ידי הלקוח ישירות מול מנהל קופת הגמל, ביטוח החיים או קרן הפנסיה. בכך התכוון האוצר לוודא כי גם לקוחות של בנק הפועלים (-4.12% , 930.0) ובנק לאומי (-7.37% , 1056.0), שני בנקים עדיין אינם יכולים להגיש ייעוץ פנסיוני ללקוחותיהם, יקבלו ייעוץ, בטרם ימהרו לפדות את כספי הפנסיה שלהם. את היעוץ יתן לאותם לקוחות מנהל החיסכון הפנסיוני בעצמו, שלו יש כמובן אינטרס ברור שהכסף לא יימשך ממנו.

בינתיים, הצעד היחיד שמשרד האוצר נוקט בו הוא המשך בדיקה של החשיפות של מנהלי החיסכון הפנסיוני לנפילות של השווקים בחו"ל. עד כה כל הבדיקת של האוצר העלו כי החשיפות לנפילות בחו"ל אינן משמעותיות. עם זאת, הגופים הפנסיוניים הישראליים בוודאי חשופים מאוד להשקעות בתוך שוק ההון הישראלי, והעובדה שהמפולת מגיעה גם לשוק המקומי משמעה שהחיסכון הפנסיוני צפוי לספוג הפסדים. עם זאת, אין מדובר בהפסדים המסכנים את יציבות הפנסיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully