וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הציבור בפאניקה: פדה מיליארד שקל מקרנות הנאמנות

איתן אבריאל

18.9.2008 / 13:24

הציבור מוכר ללא הכרה. 300 מיליון שקל נמשכו מקופות הגמל. סך הפדיונות של השבוע, לרבות הפדיונות היום, מוערך בכ-3 מיליארד שקל

למרות ההתייצבות של מדדי הבורסה, נמשכים הבוקר הפדיונות בכל אפיקי החסכון הנזילים בשוק ההון בישראל. גורמים בבתי השקעות העריכו בשעות הצהריים כי היקפי הפידיונות בתעשיית קרנות הנאמנות יסתכמו עד סוף היום בכמיליארד שקל, בהמשך לפידיונות של כ-300 מיליון שקל בכל אחד מימי השבוע הקודם. סך הפדיונות של השבוע, לרבות הפדיונות היום, מוערך בכ-3 מיליארד שקל.

הפדיונות נמשכים הבוקר גם בענף קופות הגמל: הבוקר מוערכות הבקשות למשיכת כספים מקופות גמל בכ-250 מיליון שקל, בהמשך למשיכות בסדר גודל דומה אתמול. בקשות המשיכות יצרו הבוקר לחצים על מרכזיות הטלפונים של בתי ההשקעות, שרובם אינו מורגל לטפל בזרם פניות משמעותי בו זמנית. עם זאת, באחד מבתי ההשקעות הגדולים טענו בדקות האחרונות כי המרכזייה שלהם מתמודדת היטב עם הפניות וכי היקף הטיפול המיידי בפונים הוא 100%.

אפיק קופות הגמל הינו אחד הגדולים בישראל, עם נכסים בהיקף של כ-280 מיליארד דולר. למעלה מ- 50% מכספים אלה נמצאים בקופות נזילות, חשבונות שאותם רשאים החוסכים למשוך באופן מיידי לכל מטרה.

הפדיונות מהקרנות והמשכיות בקופות הינם תוצאה ישירה של אי-הוודאות שהשתלטה על השווקים הפיננסים, עם הקריסה וההלאמה של מספר בנקים בעולם ובעיקר בתגובה לירידות החדות בבורסה בשלושת ימי המסחר האחרונים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully