וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבנק ה-12 שקורס: הממשל סגר את אמריבנק

אשר שכטר

20.9.2008 / 11:00

הגיע לחדלות פירעון בשל הלוואות שהעניק לפרויקטי שיקום בתים בשכונות עניות. רשם הפסד ארבעה רבעונים רצופים

הרגולטורים האמריקאים סגרו אתמול את אמריבנק, שהפך לבנק ה-12 במספר שקרס מאז תחילת השנה בארה"ב, לאחר שהבנק העניק הלוואות שלא נפרעו למיזמי נדל"ן כושלים ונפל קורבן למשבר הדיור החמור ביותר בארה"ב מאז שנות ה-30.

אמריבנק, שהחזיק בעת קריסתו בנכסים בשווי של 115 מיליון דולר ובפקדונות בשווי של 102 מיליון דולר, פעל במערב וירג'יניה ובאוהיו. הבנק הגיע למצב של חדלות פירעון לאחר שהעניק הלוואות מוגזמות לפרויקטי שיקום נכסים בשכונות עניות.

מתוכנית ביטוח הפקדונות הפדרלית (FDIC), האחראית על ביטוח פדרלי של בנקים בארה"ב, נמסר כי אמריבנק סבל מקשיי מימון חמורים ולא היה בעמדה שממנה יכל לשקם את עצמו, לאחר שרשם ארבעה רבעונים רצופים של הפסדים.

מה-FDIC נמסר כי כי כל פקדונותיו של אמריבנק, אשר סומן כבעייתי על ידי הרגולטורים כבר במאי 2007, יועברו למתחרים פיוניר קומיוניטי בנק וסיטיזנס סייבינגס בנק. סניפיו של אמריבנק ייפתחו מחדש ביום שני כסניפים של פיוניר קומיוניטי בנק, בעוד שסניפיו באוהיו ייפתחו מחר כסניפים של סיטיזנס סייבינגס.

בתחילת החודש סגרו הרגולטורים בארה"ב את בנק סילבר סטייט אוף נבאדה, שהחזיק נכסים בהיקף של 2 מיליארד דולר והפקדות בהיקף של 1.7 מיליארד דולר בעת קריסתו. מאז תחילת השנה קרסו תריסר בנקים בארה"ב, לעומת 3 בנקים בלבד שקרסו בכל שנת 2007. ביולי קרס בנק המשכנתאות אינדימאק, שהחזיק נכסים בהיקף של 32 מיליארד דולר בעת קריסתו - הקריסה השנייה בגודלה של בנק בהיסטוריה של ארה"ב.

יו"ר ה-FDIC, שילה בייר, אמרה אתמול כי בנקים נוספים בארה"ב יקרסו בעקבות משבר האשראי העולמי, לאחר שמספר גדל של בנקים מתקשה לשרוד לנוכח המשבר החריף בשוק הדיור. המשקיע ווילבור רוס, מייסד חברת ההשקעה הפרטית WL רוס, העריך השבוע כי 1,000 בנקים אמריקאים יקרסו בחודשים הקרובים בעקבות משבר האשראי וחשיפתם לשוקי הדיור והמשכנתאות בארה"ב.

הממשל בארה"ב הציג אתמול תוכנית חירום מקיפה להצלת המערכת הבנקאית בארה"ב מקריסה, שתכלול בין היתר רכישת נכסי משכנתאות בעייתיים מהבנקים בהיקף של מאות מיליארדי דולרים, ביטוח קרנות קמעוניות ומוסדיות בעלות של עד 50 מיליארד דולר.

בנוסף, יצירת ביטוח פדרלי למשקיעים בקרנות כספיות ואיסור על ביצוע עסקות שורט במניותיהן של 799 מוסדות פיננסיים - התוכנית מהווה את ההתערבות הגדולה ביותר של הממשל האמריקאי בשווקים הפיננסיים מאז השפל הגדול בשנות ה-30.

  • עוד באותו נושא:
  • אמריבנק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully