וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"משקי הבית לא צריכים להיות כלולים בתוכנית החירום"

עפרה שלו

21.9.2008 / 18:00

שר האוצר האמריקאי הנרי פולסון אמר בראיון לערוץ ABC כי גם בנקים זרים יוכלו להיפטר מנכסים פיננסיים במסגרת תוכנית החירום

שר האוצר האמריקאי, הנרי פולסון, אמר היום לרשת ABC כי בנקים זרים יוכלו להיפטר מנכסים פיננסיים במסגרת תוכנית החירום להצלת מגזר הפיננסים בארה"ב, שהיקפה 700 מיליארד דולר. עוד אמר פולסון כי הוא מתנגד לתוכניות הדמוקרטים להרחיב את הסיוע גם למשקי הבית.

"בנקים זרים יכולים להיפטר מנכסים במסגרת תוכנית הסיוע ורצוי שהם יעשו זאת. משום שכשמוסדות פיננסי שיש להם פעילות עסקית בארה"ב, ושמגייסים אנשים בארה"ב, הם נחנקים בגלל נכסים בלתי נזילים - יש לכך השפעה על הציבור האמריקאי ממש כאילו היה מדובר במוסד אמריקאי", אמר פולסון בתוכנית הטלוויזיה "השבוע עם ג'ורג' סטפנופולס" ב-ABC.

פולסון הופיע בתכנית כדי לספק פרטים על תוכנית הסיוע של ממשלת ארה"ב, במסגרתה רוצה האוצר לקנות את הנכסים הבעייתיים הנמצאים במאזני הבנקים. מטרת התוכנית היא לנקות את מאזני הבנקים, כדי לייצב את המגזר הפיננסי ולפתור את מחנק האשראי.

פולסון דחה את ניסיונות הדמוקרטים להרחיב את תוכנית הסיוע גם למשקי בית. לדבריו, השווקים הפיננסיים נתונים תחת לחץ חמור, ועל הקונגרס לפעול במהירות, מבלי להוסיף צעדים העשויים להאט את התהליך. "עלינו לפעול בצורה נקייה ומהירה", אמר פולסון.

הדמוקרטים בארה"ב הציעו כי תוכנית החירום תכלול סיוע למשקי הבית העומדים בפני עיקולים, ותוספת של תמריצים בהיקף של 50 מיליארד דולר. וכמה דמוקרטים אף הציעו לקצץ את חבילות השכר של המנהלים במוסדות הפיננסיים הנעזרים בתוכנית החירום.

פולסון אמר כי הוא מודאג מכך שמחלוקות סביב הסעיפים הנוספים בתוכנית יובילו להשתהות בהשקת תוכנית החירום לה זקוקים השווקים הפיננסיים, דבר שיחמיר את ההאטה הכלכלית. "העזרה הגדולה ביותר שאנו יכולים לתת כיום לציבור האמריקאי היא לייצב את המערכת הפיננסית", אמר פולסון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully