וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אורי שני: הקומבינות של גאידמק לא איפשרו לי לנהל

הילה רז

21.9.2008 / 18:40

מבקש לעקל 31 מיליון שקל מאחר שלטענתו הובטחו לו 10% מנכסי גאידמק. שני עדיין משתמש ברכב שרד מסוג אאודי A8 של האוליגרך

אורי שני העיד היום בבקשות העיקול בגובה 31 מיליון שקל, שהגיש על חשבונותיו של מעסיקו לשעבר ארקדי גאידמק. במסגרת העדות התבררה מערכת היחסים הטעונה בין שני, שמונה לעמוד בראש ניהול עסקיו של גאידמק בינואר השנה, לבין גאידמק - בעל השליטה בעסקים חובקי העולם אותם אמור היה שני לנהל.

לטענת שני, גאידמק הציע לו שותפות בגובה 10% מכלל נכסיו בארץ ומחוצה לה. שני טוען כי התפתה להצעה הקורצת כלכלית, בעיקר בשל העובדה שגאידמק הציע לשני להיות שותף לבארות נפט ברוסיה, בהן לגאידמק יש אחוזים ניכרים, וכן בשל עסקי הנדל"ן הענפים ברוסיה שהוצגו לו.

במסגרת חקירה נגדית שניהל עו"ד אופיר נאור, המייצג את גאידמק, הציג נאור תזה לפיה השותפות בעסקיו של גאידמק בגובה 10% הוצעה לשני בתמורה לשיפור ברווחים שייראה בניהול החברות. נאור הסביר כי תחת ניהולו של שני ירדו רווחי החברות בצורה דרסטית, ולכן שני אינו זכאי לאחוזי השותפות המופיעים בהסכם בין הצדדים.

שני דחה את התזה וטען שאחוזי השותפות הם שלו מלכתחילה, וההסכם קבע שהם יימסרו לו מתי שהוא יחליט לעזוב את ניהול עסקיו של גאימדק. שני הסביר כי למרות התנגדויות משפחתו וחבריו הוא הסכים להצטרף לשותפות עם גאידמק בשל אחוזי השותפות בעסקיו הגלובליים של גאידמק. "אם לא היו מציעים לי זאת - לא הייתי מצטרף לעבודה עם גאידמק", אמר שני והוסיף כי הערכות שווי שערכו לנכסיו של גאידמק הראו כי אחזקותיו בבארות הנפט ברוסיה, בשיעור של 38%, שווים למעלה ממיליארד דולר. הנדל"ן שבבעלות גאידמק שווה עוד מאות אלפי דולרים.

לדברי שני, מתחילת עבודתו בחברות לא התאפשר לו לנהל את החברות. "ניסיתי להתמנות כמנהל ויליפוד, ומהר מאוד התברר לי שיש דילים בין צביקה ויליגר, שהיה הבעלים הקודם של ויליפוד לבין גאידמק, שרכש ממנו את השליטה". שני ציין כי לא הצליח לפעול כמנהל בגלל הקומבינות הפנימיות.

שני, המיוצג על ידי עו"ד רון ברקמן, התנגד כי יירשם בפרוטוקול בית המשפט כי הוא ניהל את החברות, מאחר שלטענתו בפועל הוא לא הצליח לנהל את עסקיו של גאידמק והחלטות נעשו מעל ראשו ובניגוד להמלצותיו. "שום דבר לא התקיים מכל המכלול. היה סיכום בחוזה שאם הוא לא נותן לי לנהל את החברות, דיני כדין מפוטר. גאידמק לא עשה דבר ממה שכתוב", אמר. שני הבהיר כי לא ביקשו ממנו לעזוב את ניהול החברות, אך בנסיבות שנוצרו הוא לא יכול היה לנהל את החברות ולכן החליט לסיים את תפקידו.

שני עדיין משתמש ברכב שרד מסוג אאודי A8 שנמסר לשימושו על ידי גאידמק, אך לטענתו הוא אינו מקבל שכר והוא הפסיק לעבוד עבור גאידמק. לדברי עו"ד נאור, גאידמק שוקל להגיש תביעה נגד שני בשל העסקות שביצע שני במסגרת תפקידו כמנהל עסקיו של גאידמק.

השופט אבי זמיר מבית המשפט המחוזי בתל אביב קבע כי החלטתו בעניין הטלת העיקולים על חשבונותיו של גאידמק תימסר ביום רביעי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully