וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסימני המשבר: האטה בשוק האומנות

רויטרס

21.9.2008 / 19:18

משבר האשראי העולמי הוביל בשנה האחרונה לפיטורים של עשרות אלפים במגזר הפיננסים, אחד המעסיקים העיקריים של מטפלות לילדים

משבר האשראי העולמי, שהוביל בשנה האחרונה לקריסתם של בנקים, בנקי השקעות ובנקי משכנתאות בארה"ב וברחבי העולם, הוביל למשבר גם בשוק האומנות לילדים.

ככל שגובר מספרם של הבנקאים והברוקרים שמאבדים את עבודותיהם בשל גל הקיצוצים במגזר הפיננסים העולמי, במיוחד על רקע קריסתם של בנקי השקעות בולטים כמו בר סטרנס וליהמן ברדרס ומחיקות הענק שרשמו עשרות בנקים אחרים, כך הופכות גם האומנות היוקרתיות שהשתכרו עד כה עד ל-73 אלף דולר בשנה לפינוק שמשפחות רבות נאלצות להסתדר בלעדיו.

"הבעיות רק מתחילות עכשיו. בשבועיים האחרונים התחלתי לקבל שיחות מאומנות שאמרו לי כי לפחות אחד מהמעסיקים שלהן איבד את העבודה שלו, ולכן גם הן פוטרו", אמרה קייט בייקר, מנהלת סוכנות האומנות אבוויל נאניז בדרום לונדון.

בייקר הוסיפה כי "השנה וחצי האחרונה הייתה תור הזהב של האומנות בלונדון, אך בחודשים האחרונים הבחנו כי התעריפים ירדו במעט, וכעת גם המשרות הולכות ונעלמות". אלפים מהעובדים במגזר הפיננסים בלונדון כבר פוטרו ואלפים צפויים צפויים לעמוד בפני פיטורים בעתיד הקרוב, בשל התחזיות כי משבר האשראי העולמי, שפרץ בשנה שעברה, יימשך עוד חודשים רבים.

"בדרך כלל בתקופה הזאת של השנה אנחנו רואים שטף של לקוחות שמחפשים אומנת, אך זה עדיין לא קרה. התעריפים ירדו גם הם בחודשים האחרונים", אמרה סטייסי קופלנד, בכירה בסוכנות האומנות עדן נאניז.

"המטפלות הן הראשונות להיפגע בעתות של מצוקה כלכלית. בשנים האחרונות שוק האומנות שגשג, אך נראה שהפריחה הגיעה לסיומה. רבים מהמעסיקים שלנו הם בנקאים, והם סובלים כעת", הוסיפה קופלנד.

  • עוד באותו נושא:
  • אומנות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully