וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עובד חדש? שכרך בחודש החגים עלול לרדת

חיים ביאור

21.9.2008 / 19:22

עובד חדש, המועסק באותו מקום עבודה תקופה קצרה של עד שלושה חודשים לא יזכה לשכר עבור ימי ה"גשר", אלא אם כן סיכם על כך מראש

עובדים רבים מצפים לחופשת החגים בערגה. מנגד, מעסיקים לא מעטים מתכוונים להשבית את מקומות עבודה גם בימי ה"גשר" שבין החגים לסופי השבוע. במקרה זה עובד חדש, המועסק באותו מקום עבודה תקופה קצרה של עד שלושה חודשים, עלול לצאת נפסד מבחינה כלכלית, מכיוון שלא ישולם לו שכר עבור ימי ה"גשר", אלא אם כן הסכם ההעסקה שלו קובע המפורש שעליו לקבל תשלום עבור ימים אלה.

חוקי העבודה אינם מחייבים את המעסיק להעניק לעובדיו שי לחגים, אך למרות זאת, מעסיקים רבים נוהגים להעניקו, ובתקופות של שגשוג אף ברוחב יד. לדברי עו"ד זאב כפיר ממשרד עוה"ד נעמי לנדאו, אם המעסיק יחליט לפתע לסטות מנוהג של שנים ולא להעניק שי לחגים לעובדיו, למרות שהעובדה שמצבו הכלכלי של הארגון לא הורע, העובדים יוכלו לראות בכך הרעת תנאי העבודה ולנהל על סמך זה מאבק משפטי נגד מעסיקם. העובדים גם יכולים לראות בהפסקת מתן השי משום הרעת תנאים שבגינה הם יתפטרו תוך זכאות לפיצויי פיטורים - כאילו פוטרו.

בתי הדין קבעו כי אסור למעסיק להפלות בין קבוצות עובדים בנוגע לשי לחגים וכי המתנות יחולקו לעובדים בשווי אחיד ולא ניתן להעניק אותן רק לחלקם. את השי יש לחלק לכלל העובדים בכל הרמות ובלי קשר לרמת הביצוע של העובד (בניגוד לבונוס השנתי, שגובהו נקבע בהתאם לרמת ביצועיו של העובד ותרומתו לארגון). הנוהג (ולא החוק) מחייב שגם עובדת בחופשת לידה תקבל את השי לחג, מכיוון שהיא חלק ממקום העבודה ואין "להענישה" על כך שהיא בחופשת לידה.

  • עוד באותו נושא:
  • חג
  • שכר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully