וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצ'ופרים של אולמרט

צבי זרחיה

22.9.2008 / 8:23

אולי לא נעים לפרוש, אבל במקרה של רה"מ מדובר בנחיתה רכה. לצד רכב, מאבטחים ומשכורת של ח"כ, יקבל אולמרט גם פנסיה של שר לשעבר

ראש הממשלה אהוד אולמרט הודיע אתמול על התפטרותו. על-פי הנהוג, עד למינוי ראש ממשלה חדש הוא ימשיך ליהנות מכל התנאים של ראש ממשלה, ובכלל זה משכורת של כ-41 אלף שקל בחודש. לאחר מכן, אם יישאר חבר כנסת, יקבל פנסיה כשר לשעבר, בגובה של כ-18 אלף שקל בחודש. זאת בנוסף לשכרו כח"כ - 33,259 שקל. כלומר, שכר ופנסיה בגובה של 51,259 שקל.

מבדיקה שערך TheMarker עולה כי לאחר התפטרותו, אולמרט אינו זכאי לגמלת ראש ממשלה לשעבר על כל הוותק שלו בממשלה ובכנסת, מאחר שפרש מהכנסת ב-98', כשהונהגה בשירות המדינה פנסיה תקציבית, המאפשרת לעובדים ולנבחרים לפרוש ולקבל גמלה חודשית לפני הגיעם לגיל הפרישה. אלא שאולמרט חזר לממשלה ולכנסת ב-2003, עת הונהגה פנסיה צוברת, שהזכויות למבוטחים בה ניתנות למימוש רק בגיל 67.

יוצא איפוא שזכויות הפנסיה שצבר אולמרט מאז 2003 יעמדו לזכותו רק בעוד שלוש שנים, כשיהיה בן 67. לפי הנחיות השב"כ, אולמרט יקבל רכב שרד ומאבטחים. בנוסף, הכנסת תעמיד לרשותו עוזר פרלמנטרי בכיר בשכר של 28 אלף שקל בחודש, נוסף לשני עוזרים פרלמנטריים שלהם יהיה זכאי כחבר כנסת מן המניין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully