וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בהמתנה לקונגרס: וול סטריט ננעלה בירידות חדות

שמואל שוסטר

22.9.2008 / 23:32

המשקיעים המתינו בעצבנות להחלטת הקונגרס ביחס לתכנית החירום של ממשל בוש. מדד נאסד"ק נחלש ב-4.2%, הדאו ג'ונס איבד 3.3%

המסחר בוול סטריט הסתיים בירידות שערים חדות, על רקע הזינוק החד במחיר הנפט ואי הוודאות השוררת בשווקים בעקבות הפרטים החדשים המתפרסמים בנוגע לתוכנית הסיוע של הממשל. את המגמה השלילית הובילו מניות הפיננסים בארה"ב, כאשר מדד הבנקים נחלש ב-9.2%. המשקיעים תוהים בנוגע להשפעות השליליות שעלולות לנבוע מההתערבות הקיצונית של הממשל בשווקים הפיננסים.

נאסד"ק ירד ב-4.2%, דאו ג’ונס השיל 3.3%. בשוק הסולידי נרשמות ירידות במחירי אגרות החוב של ממשלת ארה"ב לתקופה של 10 שנים והתשואה עליהן עלתה ב-0.055% לרמה של 3.824%.

ממשל בוש הרחיב אתמול בלילה את היקף תוכנית החירום, והעביר לקונגרס תיקון לפיו היא תכלול לא רק איגרות חוב מגובות משכנתאות. שווי תוכנית החירום לא שונה, ועודו נאמד ב-700 מיליארד דולר. בנוסף, הגביל משרד האוצר את תוכניתו לבטח קרנות כספיות אך ורק למאזנים מה-19 בספטמבר, ולא יכלול הפקדות שהתבצעו לאחר מכן.

הבנק הפדרלי אישר לגולדמן סאקס (-6.95% , 120.78) ומורגן סטנלי (-0.44% , 27.09), שני בתי ההשקעות הגדולים האחרונים, שנותרו עצמאיים בוול סטריט, להפוך לחברות אחזקה בנקאיות. מהלך זה משמעותו, שהם משנים את מהותם מבית השקעות לבנק של ממש - הם יוכלו לקבל פקדונות, ללוות מהבנק הפדרלי, ויהיו נתונים לפיקוחו. בכך מושלמת כמעט הטרנספורמציה הדרמטית ביותר בתולדות הענף בוול סטריט, לאחר קריסתם של המתחרים ליהמן ברדרס ובר סטרנס ומכירתו של מריל לינץ'.

ליהמן ברדרס (0.0% , 0.13), שהגיש בשבוע שעבר בקשה לפשיטת רגל מסרב לרדת מהכותרות, על רקע דרישה של החטיבה האירופית של הבנק מהחטיבה האמריקאית, להחזיר לה יותר מ-8 מיליארד דולר, שלדבריה נלכדו כאשר החברה האם הגישה בקשה להגנה מפני נושים (צ'פטר 11), ב-15 בספטמבר.

אלדין מנסה לגייס משקיעים

אלדין (-3.99% , 13.25), יצרנית מוצרי האבטחה, מנסה לגייס משקיעים לחברה, כדי ליצור גרעין שליטה יחד עם מייסד החברה, ינקי מרגלית, ואחיו, דני מרגלית. החברה פנתה בימים האחרונים למספר קרנות במשק הישראלי כדי שירכשו מניות שלה במספר מיליוני דולרים, לקראת אסיפת בעלי המניות שתחול ב-23 באוקטובר, בה תידון מכירת החברה לקרן וקטור והכנסת נציגים מטעמה לדירקטוריון החברה.

אלביט הדמיה (7.14% , 19.5), שבשליטת מוטי זיסר, נסחרת על רקע הכללתה ברשימת המניות לגביהן חל איסור על מכירה בחסר של הבנק הפדראלי. מרבית החברות ברשימה משתייכות לסקטור הפיננסי, ומסיבה זו גם באלביט הדמיה, חברת אחזקות העוסקת בתחום הנדל"ן ומיכשור רפואי. בין החברות שברשימה ניתן למצוא מוסדות פיננסיים כמו בנק אוף אמריקה סיטי ובנק אוף קרולינה ברקשייר בנקורפ. נכון לעכשיו לא ברורה הסיבה שבגינה אלביט הדמיה נמנית ברשימה זו, ובייחוד לנוכח העובדה שפעילות השורט במניה מצומצמת יחסית. ייתכן, כי הסיבה לכך נעוצה בהגדרתה של אלביט הדמיה כחברת אחזקות.

טאואר (5.54% , 0.53), יצרנית השבבים נסחרת במגמה חיובית על רקע השלמת המיזוג עם ג'אז וחשיפת הנתונים של החברה הממוזגת. בעקבות המיזוג קפצה טאואר למקום השלישי בדירוג יצרניות המוליכים למחצה בטכנולוגיות ייחודיות (במונחי מכירות), מהמקום השביעי. לדברי החברה, ב-2011 היא צפויה לעמוד בראש הטבלה. עם המיזוג כמעט והוכפלה יכולת הייצור של החברה מ-480 אלף פרוסות סיליקון בשנה ל-750 אלף פרוסות בשנה, ומספר העובדים זינק ב-50% ל-1,800.

פאנדטק (1.67% , 13.98), הפועלת בתחום עיבוד התשלומים ומספקת לבנקים ברחבי העולם פתרונות סליקה מאובטחים בזמן אמת, חושפת היום כי החברה השקיעה כ-700 אלף דולר באג"ח של ליהמן ברדרס והיא צפויה לרשום הפסד של 600-500 אלף דולר ברבעון השלישי של השנה בעקבות ההשקעה.החברה תרשום הפסד חד פעמי של 4-3 סנט בגין ירידת הערך. עם זאת, סך המזומנים וההשקעות לטווח הקצר והארוך של פאנדטק מסתכם ב-48 מיליון דולר.

טבע (-3.91% , 44.27) השיקה זריקה חדשה במינון של 2.5 מיליגרם לטיפול בלחץ דם. למוצר של טבע, שמתבסס על ניקדריפין הידרוגלוריד, שוק של 181 מיליון דולר ב-12 החודשים שהסתיימו ב-30 ביולי 2008.

  • עוד באותו נושא:
  • וול סטריט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully