וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"העולם מחכה לאישור תכנית הסיוע"

אשר שכטר

22.9.2008 / 17:49

הנשיא האמריקאי ג’ורג’ בוש, קרא היום לקונגרס לפעול כדי לאשר במהירות את תכנית הסיוע של הממשל לחילוץ המערכת הפיננסית

נשיא ארה"ב, ג'ורג' בוש, קרא היום לקונגרס האמריקאי לפעול כדי לאשר במהירות את תכנית הסיוע של הממשל לחילוץ המערכת הפיננסית, על רקע העימות המסתמן בין חברי הקונגרס הרפובליקנים והדמוקרטים בנוגע להוספתם של סעיפים לתכנית, הנוגעים לסיוע לבעלי בתים וללווי משכנתאות.

"העם האמריקאי מחכה לראות אם הדמוקרטים והרפובליקנים, הקונגרס והבית הלבן מסוגלים להתאחד כדי לפתור את הבעיה הזאת בבהילות הדרושה. העולם כולו מחכה לראות אם נוכל לפעול במהירות כדי לחזק את השווקים ולמנוע משוקי ההון, מגזר העסקים, שוק הדיור וקרנות הפנסיה שלנו פגיעה נוספת", אמר בוש, שקרא לקונגרס להתנגד לדרישת חלק מחברי הקונגרס הדמוקרטים להוסיף סעיפים לתכנית.

"לכישלון שלנו לפעול בזמן יהיו השלכות רחבות היקף, שיחרגו מעבר לוול סטריט. כישלון יאיים גם על בעלי העסקים הקטנים ועל בעלי הבתים", אמר. בוש הוסיף כי הוספת סעיפים לתכנית החילוץ "יערערו את יעילותה של התכנית".

חברי הקונגרס הדמוקרטים קראו בימים האחרונים להוסיף לתכנית החילוץ, שבמסגרתה ירכוש הממשל משכנתאות ואג"ח מגובות במשכנתאות סאבפריים חסרות ערך בסך 700 מיליארד דולר מבנקים ומוסדות פיננסיים שנקלעו לקשיים, גם סעיפים הנוגעים להגנה על בעלי בתים אשר עומדים בפני אובדן של בתיהם. חברי קונגרס אחרים מהמפלגה הדמוקרטית קראו אף להוספה של סעיפים המגבילים את שכר הבכירים במגזר הפיננסים לתכנית, שהוגשה בבוקר שבת לקונגרס.

הממשל עצמו מתנגד בחריפות להוספת סעיפים לתכנית החילוץ, המהווה את ההתערבות הממשלתית הגדולה ביותר של ממשלת ארה"ב בשווקים הפיננסים מאז השפל הכלכלי הגדול בשנות ה-30, וקרא לחברי הקונגרס להתעלות מעל למחלוקות המפלגתיות ולהאיץ את הדיונים על אישור התכנית. שר האוצר האמריקאי, הנרי פולסון, אמר אתמול בראיון לרשת הטלוויזיה ABC כי "עלינו לפעול בצורה נקייה ומהירה" ודחה את ניסיונות הדמוקרטים להרחיב את תכנית הסיוע גם למשקי בית.

על רקע ההמתנה הדרושה לאישור התכנית, יורדות כעת בחדות מניות הפיננסים בוול סטריט. מניית סיטי (סימול C) נופלת ב-5%. מניית ג'יי.פי מורגן צ'ייס (סימול JPM) צונחת ב-8.1%. מניית גולדמן סאקס (סימול GS) יורדת ב-1.5%, בעוד שמניית מורגן סטנלי (סימול MS) מזנקת ב-12.2% לאחר שהבנק היפאני מיצובישי UFJ הודיע כי ירכוש 10%-20% ממניותיו של בנק ההשקעות האמריקאי. גולדמן סאקס ומורגן סטנלי, שני בתי ההשקעות הגדולים האחרונים שנותרו עצמאיים בוול סטריט, הודיעו היום כי ייהפכו לחברות אחזקה בנקאיות, שינוי סטטוס המאפשר להם לקבל פקדונות וללוות מהבנק הפדרלי, שכעת יפעלו תחת פיקוחו.

  • עוד באותו נושא:
  • ג'ורג' בוש

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully