וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גאידמק: ויליגר אשמים בכינוס הנכסים למניות אוסיף

נורית רוט

22.9.2008 / 19:21

לטענת גאידמק, הבקשות לעיקול ולעיכוב יציאתו מהארץ מהוות ניסיון להפעיל עליו לחץ לוותר על תביעתו כלפי וילגר על הנזקים שגרמו לו

"הזוג ויליגר נוקטים בהליכי סרק קיצוניים נגד ארקדי גאידמק במטרה למנוע ממנו לתבוע אותם על הנזקים אדירי המימדים שגרמו לו". כך נטען מטעם העסקים ארקדי גאידמק ביחס לתביעה בסך כ-17 מיליון שקל שהגישו נגדו בשבוע שעבר איש העסקים צבי ויליגר ורעייתו רווית.

בתגובתו לתביעה שוטח גאידמק את גרסתו להשתלשלות העניינים שהובילה לבקשת מזרחי-טפחות למנות כונס נכסים לאחזקותיו באוסיף. האשמה, לטענתו, רובצת כולה על האחים ויליגר, שותפיו בחברת ויליפוד.

גאידמק טוען כי במהלך חודש ספטמבר התגלה לבאי כוחו שבתחילת החודש נעשה רישום של שיעבוד לזכות צבי ויליגר על מניות גאידמק בחברת אוסיף. בעקבות בירור שנערך, טען ויליגר כי השעבוד הינו בגין הסכם בעניין אופציית פוט שלטענתו קיים. בסופו של דבר הסכים ויליגר למחיקת השעבוד, אולם התנה זאת בתנאים שונים ולא פעל להסרת השעבוד. בעקבות זאת, טוען גאידמק, בנק מזרחי-טפחות הגיש בשבוע שעבר בקשה לאכיפת שיעבוד ולמינוי כונס נכסים על כל המניות של חברת אוסיף.

כתוצאה מבקשת הבנק, נטען, חויב גאידמק תחת לחץ למכור את אחזקותיו בחברת אוסיף בסכום אשר יכסה את החוב לבנק. בשל אי הסרת השעבוד, טוען גאידמק, נכשל משא ומתן מתקדם שהתנהל למכירת מניות אוסיף לפי הצעה של 235 מיליון שקל, אשר היתה מותירה בידיו כ-130 מיליון שקל. כיום ההצעות למכירת המניות עומדות על מחיר המניות בבורסה בלבד - כ-120 מיליון שקל. נזקו של גאידמק בגין כשלון העסקה עומד על 115 מליון שקל. בנוסף, נגרם לגאידמק נזק בשל כך שירדה לטמיון אפשרות השקעה של משקיע שהיה מוכן להזרים לחשבונות אוסיף 30 מיליון דולר, משום שהבנק סירב להסכים לרישום שעבוד שני לטובת המשקיע על אחזקות גאידמק באוסיף. עוד נטען כי רוכשים פוטנציאליים אחרים למניותיה של אוסיף התנו את הרכישה בהסרת השעבוד, ולכן לא יצאו העסקות אל הפועל.

בתביעת הזוג ויליגר נטען, באמצעות עו"ד צבי פירון, כי בתחילת החודש העניקו ויליגר לגאידמק הלוואה בסך 16.2 מיליון שקל, לטובת חברת אמריס אחזקות, וכי כביטחון להחזר ההלוואה אמור היה גאידמק לרשום לטובתם הערת אזהרה לרישום משכנתא בתוך שמונה ימים. ואולם, נטען, הערת האזהרה טרם נרשמה ובכך הפר גאידמק את התחייבויותיו על פי הסכם ההלוואה. במקביל לתביעה הגישו הזוג ויליגר בקשה להטלת צו עיקול זמני על נכסי גאידמק וכן בקשה למתן צו עיכוב יציאתו מן הארץ.

בתגובתו לבקשה להטלת העיקול, שהוגשה היום באמצעות עו"ד רנן גרשט וחן לניר ממשרד יוסי שגב, טוען גאידמק כי בחברת ויליפוד, אשר הזוג ויליגר הם בעלי מניות בה, יש רווחים וכן פרמיות של מעל 60 מיליון שקל. הזוג ויליגר מונעים קבלת הלוואת בעלים מהחברה או חלוקת דיווידנדים העולים עשרות מונים על ההלוואה נשוא התביעה, נטען.

לאור האמור טוען גאידמק כי הבקשות לעיקול ולעיכוב יציאתו מהארץ מהוות ניסיון להפעיל עליו לחץ לוותר על תביעתו כלפי וילגר על הנזקים שגרמו לו. לגאידמק, נטען, יש טענות נוספות כלפי ויליגר, לרבות ביחס לאופן ניהול העסקים המשותפים שלהם.

באשר לצו עיכוב היציאה מן הארץ, טוען גאידמק כי הוא בעל עסקים ונכסים רבים הנאמדים במאות מיליוני דולרים, הן בישראל והן בעולם, ולשם כך הוא נוהג לצאת מהארץ מספר פעמים בחודש ואין כל חשש לעזיבתו את הארץ לצמיתות. הוא מכחיש את הטענה כי פתח במכירת חיסול של נכסיו בארץ. לדבריו, אם היה "כפושט רגל המבקש להימלט מן הארץ תוך מכירת מלוא נכסיו ועסקיו", לא היה מייפה את כוחו של עו"ד יוסי שגב לייצגו בכל הליך וכן לנהל עבורו את כל זכויותיו ועסקיו.

  • עוד באותו נושא:
  • גאידמק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully