וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברה של תשובה תתבע את סגן האוצר הרוסי לשעבר

מיכאל רוכוורגר

22.9.2008 / 18:48

חברת אלעד, זרוע הנדל"ן של יצחק תשובה בארה"ב, תתבע את אנדרי ואבילוב בדרישה לפיצוי בגובה 36 מליון דולר בגין פגיעה בשמה הטוב

אלעד גרופ, שבשליטתו של יצחק תשובה, הגישה בסוף השבוע שחלף תביעה בבית המשפט העליון בארה"ב, נגד סגן שר האוצר הרוסי לשעבר, אנדרי ואבילוב, בדרישה לפיצוי בגובה 36 מליון דולר בגין פגיעה בשמה הטוב. לטענת אלעד, התביעה הלא מבוססת שהגיש ואבילוב לפני כשבועיים הוגשה בין השאר במטרה שלא לקיים את התחייבויותיו על פי ההסכם עליו חתם.

אלעד טוענת כי התביעה הינה חסרת בסיס, וההכפשות שפורסמו נגדה מטעם ואבילוב נעשו במטרה לקבל בחזרה את כספי הפיקדון ולהתחמק מקיום ההסכם ככתבו וכלשונו. אלעד מוסיפה כי בנוסף לתביעה בגין הפגיעה בשמה הטוב, בכוונתה לדרוש את אכיפתו המלאה של הסכם המכירה עליו חתם ואבילוב.

ואבילוב, שרכש שתי דירות פנטהאוז בפרויקט הפלאזה בשדרה החמישית בניו יורק ב-53.5 מיליון דולר, טען בתביעתו לבית המשפט של ניו יורק כי רומה על ידי אלעד נכסים והברוקר שלה, שכן הובטחה לו "איכות מסוימת של דירות, אך בסופו של דבר קיבל משהו אחר". ואבילוב דורש החזר של הפקדה בסך 10.7 מיליון דולר ופיצויי עונשין בסך 20 מיליון דולר.

ואבילוב, בן 47, הוא בעל קרן גידור שהניבה תשואה שנתית ממוצעת של 20% מאז הקמתה ב-2004. הוא הרוויח 600 מיליון דולר כשמכר ב-2003 את חברת האנרגיה שהקים, סברנאיה נפט. מקורות בניו יורק מסרו כי שבוע לפני סגירת העסקה ביקר ואבילוב בדירות שרכש, ולא אמר דבר עד שאשתו הצעירה הגיעה ואמרה שהיחידות לא מספיק גדולות עבורם.

בתוך כך, מלון פלאזה ניו יורק, זכה בתואר הפרויקט הטוב ביותר לשנת 2008 בתחום השימור והשחזור, מטעם מגזין הבנייה המוביל New York Construction. מלון הפלאזה הינו אחד מבין 36 פרויקטים אשר בנייתם הושלמה השנה, והוכרזו כטובים ביותר בשנת 2008 בתחומים שונים, על ידי חבר מושבעים עצמאי אשר הורכב ממיטב המומחים בענף הבנייה. הקריטריונים בהם נבחנו הפרויקטים הם: ניהול הפרויקט, שירות, בטיחות, עיצוב ופונקציונליות. הפרויקטים הזוכים מבין שלוש המדינות ישתתפו בתחרות הארצית, אשר תתקיים בארה"ב בחודש דצמבר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully