וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביזנסוויק: קוקה קולה הוא המותג המוביל בעולם

22.9.2008 / 20:12

השבועון מדרג את יבמ במקום השני, מיקרוסופט שלישית וגוגל עשירת. למרות גידול משמעותי בשוויה אפל מסתפקת במקום ה-24 בלבד

כמדי שנה, מפרסם השבועון "ביזנסוויק" את רשימת 100 המותגים המובילים בעולם. חישוב שווי המותג הוא שקלול של נתונים הכוללים רווח, מכירות ותרומה לשווי הכולל של החברה. הרשימה ממצבת את חברת יבמ במקום השני אחרי קוקה קולה. שלישית ברשימה מדורגת מיקרוסופט, ולאחריה ממוקמים המותגים ג'נרל אלקטריק, נוקיה, טויוטה, אינטל, מקדונלד'ס ודיסני (לא מעט בזכות ההתעניינות התקשורתית העצומה סביב "היי סקול מיוזיקל").

גוגל, שחותמת את העשירייה, היא המרוויחה הגדולה של הרשימה - עם זינוק של 43% בערכה ביחס לנתונים אשתקד. אפל, שרשמה היסטריה קלה אמש עם פתיחת חנות בלעדית ראשונה למוצריה בישראל, זוכה לגידול של 24% בערכה - אך לא מצליחה להתברג לקו 20 הגדולים ומסתפקת במקום ה-24 בלבד.

לצד הנתונים החיוביים מפרסם השבועון גם את רשימת המותגים שבעליהם צריכים להתחיל לדאוג. על פי הרשימה, בנק ההשקעות מריל לינץ' (מקום 34) הוא המפסיד העיקרי בערכו - עם ירידה תלולה של 21% בשוויו. מפסידים נוספים הם חברת הביגוד גאפ, עם אחוזי צניחה זהים, בית ההשקעות מורגן סטנלי וענקית הרכב פורד, שסובלת מירידה בשווי המותג שלה זה מספר שנים, כשהשנה הירידה נאמדת ב-12% לעומת הנתונים אשתקד. הדירוג שערך שבועון "ביזנסוויק" מבוסס על נתונים שנאספו במשך 12 חודשים עד ה-30 ביוני 2008, כך שמטבע הדברים הוא משקף את מצב הדברים לפני המשבר הפיננסי של הימים האחרונים.

ביבמ מברכים על הנתונים החדשים, שממצבים אותה בתור המותג הטכנולוגי המוביל בעולם, עם שווי מותג של 59,031 מיליארד דולר. מהחברה נמסר כי "ערך המותג של יבמ עלה במהלך 2007 ב-3% - קצב מהיר פי שלושה מקצב העלייה בערך המותג של מיקרוסופט. כתוצאה מכך, חלפה כאמור יבמ על פני מיקרוסופט שהקדימה אותה בדירוג הקדם, והתייצבה במקום הראשון בדירוג ערכי המותג של חברות בתחום טכנולוגיות המידע בפרט והטכנולוגיה בכלל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully