וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר האוצר לציבור: לא לנקוט בפעולות עדריות

פנחס וולף

23.9.2008 / 9:13

בר-און ממליץ לציבור החוסכים להתייעץ בטרם הם נוקטים בפעולה. סטנלי פישר: המשק הישראלי מסוגל להתמודד עם השלכות הזעזועים העולמיים

"עד שרמת אי הוודאות תפחת, אני חושב שנכון יהיה לכל מי שכספו מושקע להתייעץ, לשאול, להכיר את מערכת התשואות לפני שינקוט בפעולה כלשהי. לא לנקוט בפעולות עדריות". כך אמר הבוקר (שלישי) שר האוצר רוני בראון, בישיבה מיוחדת שכינס יו"ר ועדת הכספים ח"כ אבישי ברוורמן (העבודה), בעקבות המשבר הכלכלי העולמי.

עוד אמר בר-און, כי "אני נחוש למסד תהליך מוגדר ופורמאלי של הפקת לקחים. התהליך יבחן בחינת עומק את הגורמים למשבר, את השינויים שהנהיגו שם ואת הזיקה בין אלה למאפייני השוק הישראלי".

נגיד בנק ישראל, סטנלי פישר אמר: "חשוב שהכנסת תאשר את תקציב 2009. מסגרת התקציב מהווה עוגן חשוב ליציבות המשק. בנוסף, היו יוזמות רבות לחקיקה בהקשר למערכת הבנקאות. זהו תהליך לא טוב שעלול לפגוע במערכת הזו. חשוב לא להחליש את מערכת הבנקאות, משום שאם היא לא תהיה חזקה עלולים לשלם את המחיר על כך לא רק הבנקים, אלא גם ציבור המשקיעים".

ביחס למוכנות המערכת ועל רקע חוסר המוכנות של הממסד בארה"ב אמר נגיד, "למפקח על הבנקים ולי יש אמון במערכת הבנקאית הישראלית. בין בנק ישראל למשרד האוצר יש שיתוף פעולה ותיאום רציף. המשק הישראלי נמצא במצב טוב כדי להתמודד עם השלכות הזעזועים העולמיים. אין כרגע צורך בצעדים מיוחדים. בנק ישראל ערוך לנקוט בכל צעד שבסמכותו אם וכאשר יידרש. החלטנו על מתווה להפעלת צוותי עבודה משותפים. זה מאפשר לנו מעקב אחר הפעילות במוסדות הפיננסיים הישראלים והעולמיים".

פישר לא היה איש בשורות למי שציפה לשמוע לדברי עידוד והרגעה לגביי המשבר בשווקים העולמיים, ואף רמז כי על ישראל להתכונן לגלי ההדף מארה"ב: מדיניות הריבית פועלת להחזיר את האינפלציה לטווח היעד ומוכנה להגיב להתפתחויות כפי שיידרש. המשבר העולמי השפיע מיידית על המערכות הפיננסיות בכל העולם והוא לא פסח על המשק הישראלי. שמענו על התוכנית של הממשל האמריקאי, אבל הסכנה עדיין לא חלפה. המערכת הפיננסית רגישה ויש להמתין לראות כיצד התוכנית מתקדמת".

יו"ר הועדה, אבישי ברוורמן ניסה להרגיע את אזרחי ישראל באמרו, "לא קרה שום דבר דחוף. המערכת הבנקאית הישראלית חזקה. תרבות וול סטריט חדרה לישראל אך במעט, תודה לאל שלא יותר מידי. אנחנו התכנסנו כאן כדי לעצור את סרן שמועתי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully