וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אפריקה ישראל פורשת ממכרז השוק הסיטוני

גיא ליברמן

23.9.2008 / 15:21

גורמים בשוק: באפריקה הבינו שהפער בין הצעתם לסכום של היזמים גדול מדי. לפי הערכות, מרבית ההצעות נעות סביב מיליארד שקל

חברת אפריקה ישראל פורשת מההתמודדות על מכרז השוק הסיטונאי, כך נודע ל-TheMarker. גם אם בעלי המגרש - חברת השוק הסיטונאי, המורכבת מגופים רבים ובראשם חברת תנובה לא יודו בכך - מדובר במכה תדמיתית כואבת, שכן אפריקה ישראל נחשבת כיום לחברה בעלת צבר הפרויקטים הגדול ביותר בישראל. גורמי נדל"ן המקורבים למכרז טוענים כי ההחלטה של אפריקה ישראל התקבלה לאחר שההצעה הראשונית שהגישה החברה (הצעה לא מחייבת - ג.ל), היתה רחוקה מרחק רב ממחיר המינימום שהציבו בחברת השוק הסיטונאי. "הפער העצום הוריד למישהו באפריקה את האסימון ולמרות שמדובר בקרקע מבוקשת, בחברה מעדיפים ככל הנראה להתמקד בפרויקטים אחרים", אמר אחד המקורבים לנושא.

לפי הערכות השוק, מרבית ההצעות נעות סביב 900 מיליון שקל ועד 1.2 מיליארד שקל. זאת, לעומת מחיר מינימום גבוה של מעל 1.5 מיליארד שקל שהעמידה, ככל הנראה, חברת השוק הסיטונאי.

לפני כחודשיים הודיעו מארגני המכרז כי 22 קבוצות עומדות להתמודד על המכרז. אלא שמבדיקת TheMarker עולה כי עם פרישתה של אפריקה ישראל, וחוסר ההתעניינות של גורמים מחו"ל, מספר הקבוצות שנשארו להתמודד במכרז - נמוך. בין היתר עתידות להתמודד במכרז קבוצת הרכישה העיר החדשה של היזמים רביב צולר ודרור הלוי בשיתוף חברת אזורים (-5.73% , 2254.0), קבוצה בראשות חברת קנדה ישראל וחברת שיכון ובינוי (-0.57% , 349.0) שבשליטת שרי אריסון.

קרקעות השוק הסיטונאי מהוות את עתודת הקרקע הגדולה האחרונה במרכז תל אביב. הקרקעות משתרעות על פני 55 דונם ושוויון מוערך בכמה מאות מיליוני דולרים. היתר הבניה בקרקע מאפשר בנייתן של 1,800 דירות, חלקן יבנו בארבעה בניינים בני 40 קומות. בנוסף, כולל המכרז גם שטחי משרדים ומסחר בגודל כולל של 320 אלף מ"ר, וכן שטחי ציבור לרבות בית ספר.

בחברת השוק הסיטונאי סירבו להגיב.

  • עוד באותו נושא:
  • נדל"ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully