וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משבר? לא בבנק ישראל - תלושים לחג בגובה 1,250 שקל

טל לוי

23.9.2008 / 13:40

מחצית מסכום המתנה מגיע מהנהלת הבנק והמחצית השנייה מגיעה מוועד העובדים. אפשרות אחרת: תוספת של 1,000 שקל לברוטו

כמה כסף קיבלתם לרגל ראש השנה? 730 עובדים הבנק ועוד כ-800 גמלאי הבנק יקבלו לרגל ראש השנה תלושי קניה בשווי של 1,050 (לעובדי הבנק הזוטרים) ועד 1,250 שקלים לעובדי הבנק הבכירים יותר. כל עובד וגמלאי ימצא בתלוש השכר שלו ניכוי מס (לפי המס השולי שהוא משלם) כך שמדובר בסכום נמוך יותר בנטו. את תווי הקניה ניתן לממש ב-5-4 רשתות שיווק כמו שופרסל ורמי לוי כאשר התלושים עצמם נרכשו על ידי הבנק תמורת כ-1,000 שקל.

כל עובד בבנק וכל גמלאי קיבל בימים האחרונים חוזר מיוחד ובו נכתב כי ועד העובדים מעוניין להעניק מתנה ולכן כל עובד אמור לרשום באילו תלושים הוא מעוניין. לרשום העובדים והגמלאים עומדת אפשרות נוספת: לקבל 1,000 שקל לשכר הברוטו.

מחצית מסכום המתנה מגיע מהנהלת הבנק והמחצית השנייה מגיעה מוועד העובדים. כל עובד בבנק ישראל משלם מדי חודש מיסי ועד בסכום של עד 80 שקל, כלומר 960 שקל. לכאורה, נוצר מצב בו העובד מממן לעצמו את מרבית המתנה אולם יש לזכור כי גם בפסח מחלק הבנק מתנות (בדרך כלל בסכום גבוה יותר) והמס גם מממן את פעילות הוועד השוטפת. לעומת זאת, 800 גמלאי הבנק - שנהנים מפנסיה תקציבית - מקבלים גם הם את המתנה למרות שכבר אינם עובדים בבנק או משלמים מיסי ועד. גמלאים אלה יחוייבו במס לפי המס השולי שלפיו מחושבת הפנסיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully