וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ב-UBS מורידים את המלצתם לסקטור הבנקאות הישראלית

רותם סלע

23.9.2008 / 13:14

בנק ההשקעות על בעיות הבנקים הישראליים: "רגולטור הפוגע בהם ללא הרף" וחוסר יכולת לבצע התייעלות אמיתית. ממליץ על לאומי

ב-UBS אין ציפיות גבוהות ממערכת הבנקאות הישראלית. המצב הכלכלי והפיננסי בעולם, חוסר היכולת לחתוך בעלויות בצורה אפקטיווית ורגולטור "פוגע ללא הרף" מהווים לתפיסת האנליסטים של בנק ההשקעות, משוכה גבוהה בדרך לתוצאות סבירות אל תוך הרבעון השני של 2008 ו-2009. לאור זאת מורידים בבנק ההשקעות את המלצתם לסקטור הבנקאות הישראלי מחיובי לנטרלי.

גם ארבעת הבנקים הגדולים זוכים להמלצות בסקירה של UBS. בנק הפועלים ומזרחי טפחות זוכים להורדת המלצה מקנייה להמלצה להחזקה וקובעים להם מחירי יעד של 11 שקל ו-23 שקל בהתאמה ביחס למחירים של 10.2 שקל ו-20.6 שקל למניות החברות כעת בבורסה. בנק דיסקונט שומר על המלצת "החזק" עם מחיר של 5.5 למניה הגבוה ב-8% ממחיר המניה בבורסה העומד על 5.1 שקלים בלבד.

רק בנק לאומי זוכה בהמלצת קנייה על רקע אחזקה של 18% ממניות החברה לישראל. המחיר בו נוקבים בבנק ההשקעות למניית הבנק הוא 16 שקל לעומת 11.6 שקל, מחיר המשקף לבנק מחיר הגבוה ב-38% משוויו היום, כל זאת לאור המשבר הפיננסי.

האנליסטים דרן שואו ורמי מאירסון מאמינים כי הבנקים הישראליים יתקשו לפחות בזמן הקצר להמשיך ולשמור על תשואה דו ספרתית להון, כמו זו אותה השיגו במחצית הראשונה של השנה. שואו ומאירסון מציינים כי, "במחצית השנייה של השנה ובשנת 2009 צפויים הבנקים לעמוד תחת תנאים כלכליים קשים הרבה יותר", על תנאים אלו יכולים, לתפיסתם, להתווסף מחיקות בעקבות החזקה של הבנקים במכשירים פיננסיים מורכבים.

בנוסף חוששים ב-UBS מחקיקה ורגולציה שתפגע בבנקים וכן מכך שצעדי הייעול אותם יובילו הבנקים בעקבות המצב, לא יצליחו להיתרגם לשיפור בשורה התחתונה. בבעיות המבניות של הבנקים מציינים ב-UBS את חוסר הצמיחה במתן הלוואות, את חוסר ההצלחה של הבנקים לחתוך עלויות באמת ואת הרגולטור שלטענת UBS "פוגע בבנקים בלי הרף".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully