וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מזרחי-טפחות מייקר את הריבית בעוד 0.8%

טל לוי

24.9.2008 / 14:13

למרות שבנק ישראל הותיר את הריבית על כנה, בוחר הבנק לייקר את ההלוואות ללקוחות פרטיים ולסטודנטים בפעם השלישית תוך 4 חודשים

הריבית במשק נותרה אמנם על כנה שלשום, אולם זו הפעם השלישית בתוך 4 חודשים בה מודיע בנק המזרחי-טפחות על ייקור הריבית שהוא גובה על הלוואות. מבנה האשראי מורכב מריבית בסיסית, עליה מוסיפים "תוספות סיכון" שונות. הריבית הבסיסית עבור "חשבון שכיר" רגיל או מועדף בבנק תישאר בגובה של 5.75%, אולם תוספת הסיכון המירבית במדרגת הריבית הראשונה עלתה ב-0.6% לרמה של 4.75%, ובסך הכל מדובר בריבית של 10.5%. תוספת הסיכון ברמה השנייה עלתה אף היא ב-0.6%, וכך גם תוספת הסיכון ברמה השלישית - כך שהריבית המירבית ברמה זו היא כעת 16.15%.

הריבית על מסגרת העו"ש בחשבון פרטי רגיל או מועדף עלתה אף היא ב-0.6% עבור כל אחת מ-3 מדרגות הריבית. הריבית הכוללת ברמה הראשונה תעמוד כעת על 11.6% וברמה המירבית היא תעמוד על 16.15%. גם הריבית עבור חשבונות סטודנט הועלתה ב-0.6% בכל דרגת אשראי, עד למקסימום של 14.15%. הריבית בחשבונות צעירים הוגדלה אף היא באותו השיעור. הריבית עבור לקוחות עסקיים פרטיים הועלתה ב-0.8% עבור כל רמת אשראי, ותסתכם ב-12.8% ברמה הראשונה ועד 15.3% במדרגת הריבית השלישית.

כל הנתונים הללו מתייחסים לריבית הנקובה. הריבית האפקטיווית, זו שמשלמים בפועל, גבוהה אף יותר - שכן היא מחושבת בצורת ריבית דריבית.

הסיבה להעלאות הריבית היא כמובן המצב הסוער בשווקים והצפי להאטה. אלה מתורגמים לעלייה ברמת הסיכון, ולכן הבנק גובה פרמיה גבוהה יותר. במילים פשוטות: בבנק מזרחי-טפחות - ולא רק בו - סבורים כי מתן אשראי הפך לעסק מסוכן יותר. לפיכך, הבנק צריך לפצות את עצמו על פעילות בסביבה בה הסיכון העסקי עלה. מן הצד השני, ציבור הלווים יישא כעת בנטל ריבית גבוה יותר, והאשראי עבור חברות יהפוך יקר יותר.

המזרחי-טפחות ייקר ב-25 במאי את הריבית בעד 0.75% עבור לקוחות עסקיים וב-0.5% עבור לקוחות פרטיים. הבנק ייקר ב-29 ביולי את הריבית שמשלמים לקוחות עסקיים ב-0.5%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully