וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלטרואיזם: יקדיש יותר ממיליון דולר נגד תוכנית החילוץ

אשר שכטר

24.9.2008 / 15:21

סוחר הרוויח יותר ממיליון ד' בעקבות תוכנית החילוץ הפדרלית - ובזבז את הכסף על מודעות נגדה. "הפכנו למדינה סוציאליסטית-קומוניסטית"

ויליאם פרקינס, סוחר אנרגיה מטקסס, הרוויח יותר ממיליון דולר בשבוע שעבר באמצעות מסחר במניית גולדמן סאקס, שעלתה בחדות לאחר שהממשל האמריקאי חשף את תוכניתו לחילוץ המגזר הפיננסי. כעת, מתכוון פרקינס לבזבז את מרבית הכסף על קמפיין בוטה נגד התוכנית.

בראיונות לעיתון "יוסטון כרוניקל" ולסוכנות הידיעות רויטרס, אמר פרקינס כי העליות החדות שנרשמו בוול סטריט בעקבות ההודעה על תוכנית החירום הפדרלית למערכת הפיננסית סייעו לו לגרוף רווח של 1.3 מיליון דולר באמצעות השקעה במניית גולדמן סאקס.

למרות הרווח שרשם בזכותה, אמר פרקינס בן ה-39, העובד בקרן גידור טקסנית, כי תוכנית החילוץ הממשלתית למגזר הפיננסים הכעיסה אותו כל כך עד שהחליט לבזבז את רווחיו על מאבק נגדה.

לשם כך, שכר פרקינס את שירותיו של אמן מקומי וביקש ממנו לצייר קריקטורה בה הנשיא בוש, שר האוצר הנרי פולסון ויו"ר הבנק הפדרלי, בן ברננקי, כשהם רומסים את קבריהן של היזמות הפרטית והקפיטליזם ומניפים דגל, עליו מצוייר המגל הסובייטי, בסגנון הנפת הדגל האמריקאי באיוו ג'ימה.

"הם מניפים את הדגל החדש של ארה"ב. הפכנו למדינה סוציאליסטית-קומוניסטית", אמר פרקינס לרויטרס. לאחר השלמת הקריקטורה שילם פרקינס 130 אלף דולר על פרסום הקריקטורה כמודעה בגודל עמוד בעיתון "ניו יורק טיימס", והבטיח להוציא גם את שאר הרווחים על המאבק נגד התוכנית.

במסגרת חבילת החירום הממשלתית, שחשף ממשל בוש בשבוע שעבר, תרכוש הממשלה ניירות ערך מגובי משכנתאות בסך 700 מיליארד דולר מבנקים ומוסדות פיננסיים שנקלעו לקשיים. התוכנית, שפרטיה נדונים כעת בקונגרס, מהווה את ההתערבות הממשלתית הגדולה ביותר בשווקים הפיננסיים בארה"ב מאז השפל הגדול של שנות ה-30.

"אחד מהדברים החיוביים ביותר בחברה חופשית הוא שיש לאנשים את החופש להיכשל. על המוסדות האלה לקרוס ולנסות להתאושש מפשיטת רגל. אם תתחולל קטסטרופה, ומשרד האוצר ירצה להתערב, אני מעדיף לשלם מחיר כפול מאשר שהממשלה תתערב כרגע במשבר", אמר פרקינס, שתיאר את התוכנית כמהלך קומוניסטי, ל"יוסטון כרוניקל".

ברננקי ופולסון קראו אתמול בדיון של ועדת הבנקאות של הסנאט לאישורה המהיר של תוכנית החילוץ, והזהירו כי עיכוב באישורה עלול לאיים על יציבותם של השווקים הפיננסיים והכלכלה האמריקאית. "הם תיארו תרחישים מאד מאד מפחידים, אבל אני סוחר, אני מתמודד עם תרחישים מפחידים מדי יום", אמר פרקינס, שהוסיף כי "אני רוצה לדעת אם אני נמצא בתחום שבו אני מתחרה בממשלה. אם כן, אני רוצה לצאת ממנו".

  • עוד באותו נושא:
  • וול סטריט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully