וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדולר התחזק ב-0.6% לרמת 3.431 שקלים

טל לוי

24.9.2008 / 16:12

המטבע האמריקאי רשם היום התחזקות, לאחר שאיבד כ-20 אגורות השבוע. היורו איבד 0.109% ושערו נקבע על 5.0215 שקלים

לאחר שבוע של צניחה, במהלכו איבד הדולר 5.5% (כ-20 אגורות), שב המטבע האמריקאי להיסחר היום בעליות קלות, שאינן מוחקות את ירידות הימים האחרונים. המטבע האמריקאי התחזק היום בכ-0.6% ושערו היציג נקבע על 3.421 שקלים. בעולם נסחר הדולר ברמה של 1.472 לאחר שלפני מספר שבועות נסחר ברמה של 1.39 דולר ליורו. היורו איבד 0.109% ושערו נקבע על 5.0215 שקלים.

הדולר צנח בשבוע האחרון על רקע המשבר בארה"ב ועל רקע הניסיונות לאשר את התוכנית הכלכלית בעלות של 700 מיליארד דולר להצלת הכלכלה האמריקאית. לפי שעה, לא ברור אם תאושר התוכנית שאמנם אמורה לייצב את השווקים, אך עלותה הגבוהה אינה מבשרת טוב למאזן התשלומים של ארה"ב.

"הגופים המוסדיים מוכרים נכסים בחו"ל"

מחדר העסקות של etrader נמסר, כי היחלשות הדולר נובעת בעיקר מהיחלשות הדולר בעולם, אולם נרשמות גם מכירות מאסיוויות מצד גופים מוסדים ולקוחות מקומיים. "הגופים המוסדיים החוששים להשקעותיהם בעולם החלו מוכרים נכסים בחו"ל ואת התמורה המט"חית מביאים ארצה ומוכרים.

"הלקוחות המקומיים, שהינם בעיקר יצואנים צופים בהיחלשות הדולר בעולם ובהמשך התחזקות השקל בארץ, חוששים מהמשך המגמה ומוכרים את הכנסותיהן המטח"יות (כדי שיוכלו לשלם משכורות, מיסים מקומיים וכו') ואף רוכשים הגנות לעתיד, דבר שמביא בנוסף היצעים לשוק ומחליש את המטבע האמריקאי" כותבים שם.

בחדר העסקות סבורים, כי "המשך רכישות בנק ישראל את הדולר הפסיקו להשפיע. בנק ישראל ממשיך לרכוש את הדולר בסדר הגודל שהבטיח, אולם רכישות אלו אינן מסייעות כבעבר. נקודתית, עם תחילת הרכישות מצליח הדולר ל'הרים ראש' אולם לטווח זמן קצר מאוד. בנק ישראל הפסיק להשפיע.

עד אמצע נובמבר אמור הבנק להשלים את רכישותיו. האם יחדל עם הרכישות אז ויותיר את השקל ללא עזרה ואת הייצואנים והכלכלה חסרי עונים? בשיחות עם משקיעים וסוחרים התחושה בשוק הינה ששער הדולר לא יכול להישאר ברמות אלו.

רמת התמיכה של 3.20 שקל לדולר עשוייה להישבר בהקדם. על רקע מה שקורה בשבועות האחרונים בעולם, מכירות המוסדיים ובנק ישראל נטול הכוח כפי שהסתבר לאחרונה אנו רואים את השקל מתחזק. רמת התמיכה הבאה כאמור 3.20 שקל לדולר ואחריה 3.15 שקל לדולר".

  • עוד באותו נושא:
  • דולר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully