וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבישי ברוורמן: ממשל בוש נושא באחריות לקריסה

עמירם כהן

24.9.2008 / 21:23

יו"ר ועדת הכלכלה על השפעת המשבר בישראל:"כאשר באירופה יש שפעת ובארה"ב דלקת ריאות כלכלת ישראל לא תצא בריאה"

יו"ר ועדת הכספים, הפרופסור אבישי ברוורמן, העריך כי שיקום כלכלת ארה"ב ייארך לפחות שנתיים וכי ארה"ב תעבור שנתיים קשות עד שתצליח לשקם את המערכת הפיננסית שכשלה וקרסה ולחזור ל"קפיטליזם טהור".

ברוורמן כינה את המשבר "יום כיפור" של הכלכלה האמריקאית והשווה אותו למשבר הגדול שפגע בכלכלה האמריקאית בשנות ה-30 של המאה הקודמת, שממנו נחלצה המדינה רק לאחר שהממשל התערב בדרך דומה להתערבות הממשל במשבר הנוכחי. ברוורמן האשים את ממשל בוש באחריות למשבר, בכך שכל מה שעשה הממשל בתקופת כהונתו של בוש בבית הלבן, היה להוריד את המסים לעשירון העליון ולהפוך את המשק האמריקאי ממשק יצרני למשק צרכני. לגבי השפעת המשבר על כלכלת ישראל, אמר ברוורמן כי "כאשר באירופה יש שפעת ובארה"ב דלקת ריאות כלכלת ישראל לא תצא בריאה. למזלנו החברות הישראליות עדיין לא הספיקו "להתבולל" בוול סטריט ובכך ניצלו מקריסה".

עוד אמר ברוורמן על מנת לצלוח את המשבר ולהקטין את הפגיעה יש להסיר את החסמים הבירוקרטיים המונעים ועוצרים את הצמיחה במשק ולדאוג שהאנשים המוכשרים יישארו בישראל". לגבי עתיד הבנקאות האמריקאית העריך ברוורמן כי לא יהיו יותר בארה"ב בנקים להשקעות דוגמת ליהמן ברדרס.

ברוורמן דיבר בכנס ה-6 של מנהלי התעשייה הקיבוצית שנערך על ידי חברת רוה"ח BDO זיו האפט, במרכז הקונגרסים בנמל התעופה בן גוריון.

  • עוד באותו נושא:
  • ברוורמן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully