וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תוכנית התייעלות בתנובה: תפטר 250 עובדים

עמירם כהן

24.9.2008 / 19:10

לטענת תנובה, מטרת תוכנית ההתייעלות היא לשמור על יכולתה להתמודד בשוק תחרותי. תתמרץ את העובדים על בסיס של ביצועים

תנובה הודיעה כי בכוונתה לפטר ולהוביל לפרישה של 250 עובדים בשלוש השנים הקרובות במסגרת תוכנית התייעלות שמטרתה "לשמור על יכולתה של תנובה להתמודד בשוק תחרותי". כמו כן מתכוונת תנובה לבצע התייעלות במערך השינוע הפנימי בין המחלבות למערך ההפצה של החברה.

עוד הודיעה תנובה כי במסגרת הדיונים על הסכמי השכר בחברה הגישה תנובה לעובדים תוכנית לחלוקה צודקת של השכר ולתיקון מבנה השכר מעוות שהיה קיים ותגמול לבעלי שכר נמוך. עוד נמסק כי בכוונת החברה לתמרץ את העובדים באופן משמעותי על בסיס של ביצועים. להנהלת תנובה ולבעליה מחויבות לעתידה של החברה, וההנהלה מתכוונת לעמוד בתוקף על העקרונות הניהוליים והארגונים שיישומן חיוני להבטחת עתידה של תנובה ופרנסת עובדיה.

בתגובה לתוכנית ההתייעלות וההודעה על הפיטורים הצפויים, פנה ועד עובדי החברה בראשות, אחיאב שמחי לארנון בר דוד, יו"ר הסתדרות המעו"ף, בבקשה להכריז על סכסוך עבודה בתנובה. לטענת העובדים התנהלות החברה פוגעת בעובדים ומתעלמת מפניות ועד העובדים. לדברי שמחי, בחברה קיים מחסור בכוח אדם בשל הוצאה בכפייה לחופשה "במסגרת צעדי ההתייעלות", ובמקביל מתפשטת התופעה של העסקת עובדי קבלן.

בפנייתו להסתדרות כותב שמחי כי בשל המחסור בכוח אדם נאלצים העובדים לעבוד שעות נוספות באופן שמסכן את בריאותם ואת ביטחונם והמפיצים העובדים בחברה נאלצים לנהוג 12 שעות רצופות כשהם עוסקים בנוסף לכך גם בסבלות. בתנובה מועסקים כיום כ-3,000 עובדים קבועים.

  • עוד באותו נושא:
  • תנובה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully