וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"היציבות הפיננסית של ארה"ב עומדת בפני איומים חמורים"

יו"ר הבנק הפדרלי בארה"ב ברננקי קרא לקונגרס לאשר את את תכנית החילוץ של ממשל בוש, שספגה ביקורות קשות מצד 2 המפלגות

יו"ר הבנק הפדרלי בארצות הברית, בן ברננקי, הפציר היום (רביעי) בקונגרס, להזדרז ולאשר את תכנית החילוץ הכלכלית של ממשל הנשיא ג'ורג' בוש. בנאום שנשא הנגיד בפני הוועדה הכלכלית המשותפת של הקונגרס אמר, כי היציבות הפיננסית של ארה"ב עומדת בפני איומים חמורים, והתריע כי משבר האשראי כבר החל לפגוע בהוצאות משקי בית ועסקים אמריקאיים.

דבריו של ברננקי היו האות לפתיחתו של עוד יום דיונים מרתוני, שיעסוק בתכנית החירות של ממשל בוש לרכישת אגרות חוב מגובות משכנתאות בשווי 700 מיליארד דולר, ובמצבה של כלכלת ארה"ב.

שתי המפלגות הביעו הסתייגות גדולה מהתוכנית של ממשל בוש, אותה כינו "כללית מדי", "אנטי חוקתית" ו"אנטי אמריקאית". מכל קצוות הקשת הפוליטית אמרו פוליטיקאים כי הם חוששים להעניק כל כך הרבה כוח לממשל, ללא שזה הוכיח כי ביכולתו לטפל במשבר, וללא פיקוח מתאים. גם שני המועמדים לנשיאות, ברק אובמה וג'ון מקיין, תקפו את התוכנית של ברננקי מאותן סיבות.

"פעולה של הקונגרס נדרשת בדחיפות על מנת לייצב את המערכות ולמנוע את מצב שעשויות להיות לו השלכות מרחיקות לכת על השווקים הפיננסיים ועל הכלכלה" אמר הנגיד. "למרות המאמצים של הבנק הפדרלי ושל משרד האוצר, השווקים הפיננסיים עדיין נמצאים תחת לחץ אדיר", הוא הוסיף.

ברננקי ציין, כי הכלכלה האמריקאית סובלת מהאטה, כששוק העבודה סובל מחולשה והאבטלה גדלה. "למרות ירידת מחירי הנפט והגז בחודש האחרון, הצרכנים לא ממהרים לפתוח את הארנק ומצב זה צפוי להמשך בזמן הקרוב". להערכתו, ההחמרה במשבר הפיננסי "תגרום למלווים להקשיח את תנאי האשראי למשקי בית ועסקים. מכאן שהאיום על הצמיחה נותר מקור ניכר לדאגה".

  • עוד באותו נושא:
  • בן ברננקי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully