וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנפט ירד מתחת לרמת 106 דולר לחבית

נמרוד הלפרן

24.9.2008 / 22:56

במהלך המסחר כבר עלה "הזהב השחור" ביותר מ-2% לרמה של 109 דולר לחבית בעקבות נפילה שבועית נוספת במלאי של ארה"ב

מחיר הנפט הגולמי נסגר בירידה זה היום שני ברציפות, והגיע אל מתחת ל-106 דולר לחבית. זאת לאחר שבמהלך המסחר כבר עלה ביותר מ-2% לרמה של 109 דולר לחבית בעקבות נפילה שבועית נוספת במלאי הנפט הגולמי והבנזין בארה"ב - צרכנית האנרגיה הגדולה בעולם. החוזים על הנפט הגולמי למסירה בנובמבר נסגרו במחיר של 105.73 דולר לחבית, ירידה של 0.8% או 88 סנט, בבורסת הסחורות של ניו יורק.

מלאי הנפט הגולמי בארה"ב ירד בשבוע שעבר ב-1.5 מיליון חביות - ירידה שבועית חמישית ברציפות - לרמה של 290.2 מיליון חביות, מסר היום משרד האנרגיה האמריקאי. מלאי הבנזין בארה"ב נפל בשבוע שעבר ב-5.9 מיליון חביות - ירידה שבועית תשיעית ברציפות - מסר היום משרד האנרגיה. הירידה היתה חדה מתחזיות האנליסטים, ונבעה מצמצום פעילות בתי הזיקוק בארה"ב עקב סופת ההוריקן אייק. מלאי הדלקים המזוקקים נפל בשבוע שעבר ב-4.2 מיליון חביות. ניצול כושר הזיקוק נפל בשבוע שעבר ל-66.7% לעומת 77.4% שבוע קודם לכן.

מכון הנפט האמריקאי (API) דיווח אף הוא על ירידה במלאים, אם כי ירידה מתונה יותר מזו שעליה דיווח משרד האנרגיה. מלאי הנפט הגולמי ירד בשבוע שעבר ב-91 אלף חביות, ומלאי הבנזין נפל ב-2.1 מיליון חביות, לפי API. מלאי הדלקים המזוקקים ירד ב-1.7 מיליון חביות.

מחיר הנפט ירד אתמול לראשונה זה שבוע לאחר ששלשום קפץ ב-16% - הזינוק היומי החד מעולם - ונסגר מעל לרמה של 120 דולר לחבית. זאת, לאחר שבמהלך המסחר כבר נסק מחירים לרמה של 130 דולר לחבית. מחיר הנפט נסק בחודש יולי לשיא של 147.27 דולר לחבית, אולם נפל בשבוע שעבר לרמה של כ-91 דולר לחבית על רקע חששות כי נסיקת מחירי האנרגיה וההאטה בכלכלה העולמית עלולות לגרום לנפילה בביקוש.

  • עוד באותו נושא:
  • נפט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully