וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יוגבל שכרם של מנהלים בחברות שיקבלו סיוע ממשלתי

נמרוד הלפרן

24.9.2008 / 23:01

שר האוצר האמריקאי אמר כי יסכים להוסיף לתוכנית החילוץ הממשלתית סעיף שיגביל את שכר מנהלים בחברות שיקבלו סיוע. "העם האמריקאי זועם, ובצדק, על חבילות השכר של מנהלים בכירים"

שר האוצר האמריקאי, הנרי פולסון, אמר היום כי הבית הלבן יסכים להוסיף לתוכנית החילוץ הממשלתית למגזר הפיננסי בארה"ב, סעיף אשר יטיל מגבלות על שכר מנהלים בחברות שיקבלו סיוע ממשלתי. אנשי המפלגה הדמוקרטית בקונגרס דרשו מהאוצר להוסיף את הסעיף בטענה כי אם הממשלה קונה מהבנקים ניירות ערך בעייתיים, היא צריכה להיות מסוגלת לקבוע גם איך יתוגמלו המנהלים הבכירים שלהם.

"העם האמריקאי זועם, ובצדק, על חבילות השכר של מנהלים בכירים", אמר פולסון. "עלינו למצוא מענה לכך בחקיקה מבלי שהדבר יפגע ביעילותה של התוכנית", הוסיף. עד כה התנגד פולסון להגבלת השכר, בטענה כי היא תשמש גורם מרתיע לחברות שירצו להיעזר בסיוע הממשל. עוד טען כי בלתי אפשרי לצפות שמאות ואלפי חברות ישנו את כללי התגמול שלהן.

פולסון ויו"ר הבנק הפדרלי, בן ברננקי, קראו ביומיים האחרונים במסגרת דיונים בקונגרס לאישור מהיר של תוכנית החילוץ למגזר הפיננסים בסך 700 מיליארד דולר - ההתערבות הממשלתית הגדולה ביותר של ממשלת ארה"ב מאז השפל הכלכלי הגדול בשנות ה-30 של המאה הקודמת. השניים הזהירו כי עיכוב באישור התוכנית עלול לאיים על יציבות השווקים הפיננסים והכלכלה האמריקאית.

"עלינו לנקוט כעת בצעדים נוספים והחלטיים יותר כדי לספק מענה מקיף ובסיסי לשורש הבעיה של המשבר הנוכחי", אמר אתמול פולסון. לדבריו, התוכנית כבר זוכה לתמיכה נרחבת בקרב המפלגה הרפובליקאית והדמוקרטית כאחד. עם זאת, הוא הוסיף כי יש לזנוח הצעות שנויות במחלוקת לתיקונים בתוכנית, כדי לא לגרום לעיכוב באישורה.

"אישור התוכנית ימנע את המשך סדרת הקריסות של מוסדות פיננסים. התוכנית תשים קץ לקיפאון בשוקי האשראי אשר מאיימים על היציבות הפיננסית של משפחות באמריקה, על יציבותם של עסקים קטנים כגדולים, ועל עצם חוסנה של הכלכלה שלנו", אמר פולסון.

על רקע המשך הדיונים על התוכנית בקונגרס, הודיע היום משרד התקציב של הקונגרס (CBO) כי בלתי אפשרי להעריך את העלות הסופית של תוכנית החילוץ משום שאינה מפורטת דיה. עם זאת, במסגרת דיון של ועדת התקציב של בית הנבחרים שנערך היום, העריך מנהל CBO, פיטר אורזג, כי העלות הסופית של התוכנית צפויה להיות נמוכה באופן ניכר מ-700 מיליארד דולר.

"לא סביר שארה"ב תפסיק את כל הסנטים על הדולר בכל רכישה שתבצע", אמר אורזג. כמו כן, הזהיר כי במקרה שתוכנית החילוץ לא תאושר, צפוי משבר כלכלי חריף. "במקרה כזה צפויה לנו קריסה פיננסית אשר תגרום לבעיות כלכליות חמורות ביותר בסדר גודל של תקופת השפל הכלכלי הגדול", אמר.

  • עוד באותו נושא:
  • פולסון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully