וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפכ"ל המשטרה: הקמפיין נגד פיטורי בר-לב מפוברק ומתוזמן

ארי שביט

25.9.2008 / 9:47

רב-ניצב דודי כהן בראיון בלעדי ל"הארץ": השחיתות השלטונית היא איום אסטרטגי

בראיון ראשון מאז נכנס לתפקידו במאי 2007, שיפורסם מחר ב"מוסף הארץ", תוקף כהן את התקשורת ה"לא אחראית" שניסתה להתערב בקבלת ההחלטות במשטרה: "מה שקרה פה היה לא הוגן כלפיי, לא הוגן כלפי המשטרה ולא הוגן כלפי השוטרים", ומסביר את החלטתו לפטר את בר-לב. "פיטורים של ניצב הם מעשה חריג מאוד", הוא מודה. "אבל פה ניטש קרב אמיתי על הנורמות ועל התרבות הארגונית של משטרת ישראל".



מפכ"ל המשטרה מזהיר כי השחיתות השלטונית, הנוגעת לדבריו בכל מקום, היא "האיום האסטרטגי" החמור ביותר על ישראל, ומתאר את הזעזוע שחש כשתיק פרשת טלנסקי, בו הוגשה באחרונה המלצה להגיש כתב אישום נגד ראש הממשלה אהוד אולמרט, הונח על שולחנו, בתחילת השנה. "היתה איזו תחושה של איך יכול לקרות דבר כזה. אני זוכר את אותו הלם ואותה הזדעזעות בסיפור של שר האוצר לשעבר אברהם הירשזון. שם ראית באיזו קלות יכול שר אוצר לקחת לידיו מאות אלפי שקלים בלי להניד עפעף. כל הצוות היה בהלם. גם אני. ופה היתה תחושה דומה".



כהן מוטרד מחדירת גורמים עברייניים למוסדות ממלכתיים ורשויות מקומיות ("על פי המודיעין שלנו, כל סוגיית המכרזים, למשל, היא כר נרחב לפשע מאורגן, לפשיעה מאורגנת, להשתלטות על תשתיות") ומשיב לביקורת של השרים חיים רמון ודניאל פרידמן נגד המשטרה: "שר המשפטים לא יכול לתקוף משטרה. הוא יכול לדבר עם המפכ"ל, להזמין את ראש אגף החקירות. הוא יכול לשמוע ולהתייעץ. אבל שיקום שר המשפטים ויאמר דברים כל כך חמורים - זה חוסר אחריות ממדרגה ראשונה. חוסר אחריות מקצועית, חוסר אחריות לאומית ואפילו חוסר אחריות אישית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully