וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דאגה בבית"ר: השחקנים לא יודעים אם יקבלו משכורות בשנה הבאה

עדי שמחוביץ' ורוית הכט

25.9.2008 / 20:28

בעקבות צו העיקול שהוצא היום על על נכסיו של ארקדי גאידמק בישראל, בקבוצת הכדורגל שבבעלותו שורר חוסר-ודאות. משכורות השחקנים מובטחות רק עד סוף השנה. גורם בבית"ר: "אצלנו הכל בסדר"

בבית"ר ירושלים מודאגים. צו העיקול שהוציא היום ביהמ"ש על נכסיו של בעל הקבוצה ארקדי גאידמק מעלה חששות כבדים לגורלם של השחקנים שחתומים בקבוצה לשנים הבאות.

לפני כשבועיים הפקיד גאידמק סכום של 45 מיליון שקל ברשות לבקרה תקציבית של ההתאחדות לכדורגל. זאת בנוסף לסכום של 45 מיליון שקל ששילם גאידמק מכיסו לפני חודשיים על-מנת לאשר את תקציב הקבוצה לעונה הנוכחית.

הסכום שהופקד לפני כשבועיים אמור היה להיכלל בתקציב הקבוצה על חשבון הערבויות מבנק מזרחי-טפחות, כפי שהיה בשנתיים האחרונות. ואולם השנה בהבנק סירב להעמיד את הערבויות ומשום כך גאידמק נאלץ להוציא את הסכום מכיסו.

הפקדת הכסף מבטיחה את קיום החוזים של השחקנים עד סוף השנה, אבל השחקנים שחתומים לעוד שנתיים-שלוש לא יודעים מה יעלה בגורלם. בין אלה ניתן למנות את ברק יצחקי, שמעון גרשון, אריק בנאדו והצ'יליאני כריסטיאן אלברז, החתומים על חוזים לשנים הבאות. עתידם של הללו בקבוצה לוט בערפל.

גורם בבית"ר אמר היום בתגובה לדברים כי העניינים בקבוצה מתנהלים כרגיל. "אצלנו הכל בסדר, אין שום בעיה", אמר הגורם.

צו העיקול הוצא היום לבקשת איש העסקים ההונג קונגי בלרם צ'ינרי וחברת קיטאל החזקות ופיתוח, בעקבות אי-תשלום חוב של כ-80 מיליון שקל.

אתמול הוגשה תביעה בסך 80 מיליון שקל על ידי צ'ינרי וחברת קיטאל – שהיו בעלי השליטה בחרת אמריס עד יולי 2007. הרקע לתביעה הוא התחייבות של 22 מיליון דולר (כ-80 מיליון שקל) שנטל על עצמו גאידמק לשלם לתובעים תמורת מניות המוחזקות על ידיהם באמריס אחזקות.

התשלום היה אמור להינתן כנגד אופציית "פוט" (אופציה למימוש מניות במחיר קבוע מראש בתוך פרק זמן מסוים) שניתנה לתובעים במסגרת הסכם שעליו חתם גאידמק.

האופציה מומשה ב-3 ביולי 2007, ובמסגרתה הגדיל גאידמק את אחזקותיו באמריס מ-75% ל-100%. תמורת 25% הנוספים התחייב גאידמק לשלם כ-80 מיליון שקל עד סוף יולי 2008. עד כה התשלום לא הגיע והתובעים החליטו לפנות לערכאות, לאחר שכל נסיונותיהם לקבל את סכום החוב מהנתבע כשלו, ולאחר שנואשו מהתחמקותו מלשלם את החוב בתואנות שונות.

מהתביעה עולה כי גאידמק מעולם לא הכחיש את התחייבותו כלפי התובעים והתחייב לפרוע אותה. עם זאת הוא דחה את התובעים הלוך ושוב. התביעה הוגשה באמצעות עו"ד אלקס הרטמן ועו"ד יאיר דיסני, ממשרד ש.הורוביץ ושות'.

עו"ד ד"ר יוסי שגב, בא כוחו של גאידמק, אמר בתגובה: "עיקול בא רק כדי להבטיח שכסף ישולם. אם מגיע למישהו כסף, אין כל חשש שגאידמק יעזוב את הארץ. הרי הוא עומד בפני בחירות. העיקולים הם רק לשם יצירת לחץ לא הוגן".

  • עוד באותו נושא:
  • גאידמק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully