וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדולר הוסיף 0.7% ל-3.42 שקלים

טל לוי

26.9.2008 / 14:00

בסיכום שבועי איבד הדולר 2.8% שהם 10 אגורות. בנק הפועלים: רכישות המט"ח של בנק ישראל לא סיפקו לדולר תמיכה השבוע

בשוק המט"ח מסתמן הבוקר מסחר שקט - יחסית לאירועים המתרחשים בעולם: הדולר הוסיף היום 0.736% ושערו היציג נקבע על 3.421 שקלים. בסיכום שבועי איבד הדולר 2.8% שהם 10 אגורות. היורו נסחר ללא שינוי ושערו היציג נקבע על 4.9998 שקלים.

"אנחנו ממש אי של יציבות. אין שום סימנים לפניקה ומחזורי המסחר שקטים לחלוטין, למרות שהיום הוא היום האחרון לרבעון" אומר מנהל המסחר במט"ח ובריבית, בבנק לאומי, צחי אליאש.

"רכישות המט"ח היומיות של בנק ישראל (בסך של 100 מיליון דולר - ט.ל), לא הצליחו השבוע לספק לדולר תמיכה", מעריכים בבנק הפועלים. "השקל ממשיך לשמור על חוזקו גם בעקבות הציפיות, כי למרות ההאטה הצפויה בקצב הצמיחה בישראל, עדיין תשמר היציבות הכלכלית היחסית אל מול ההאטה החריפה בארה"ב ובאירופה.

בהפועלים מעריכים כי השקל ייסחר בתקופה הקרובה במגמה מעורבת, בשל השפעתם של גורמים מנוגדים, כאשר בנוסף, הוא יושפע גם מהתפתחויות במסחר בדולר ובשוקי המניות ברחבי העולם. בין הגורמים התומכים בהיחלשות השקל ניתן למנות את הקיטון בעודף בחשבון השוטף ורכישות המט"ח היומיות של בנק ישראל. מנגד, פער הריביות הרחב בין השקל והדולר מספק תמיכה למטבע הישראלי.

כלכלני בנק לאומי כותבים כי הצלחת התכנית האמריקאי לשקם את המערכת הפיננסית בארה"ב ולהסיר את הנכסים הבעייתיים ממאזני החברות הפיננסיות ופתרון בעיית האשראי במערכת הפיננסית עשויה לחזק את אמון המשקיעים הזרים בכלכלה האמריקאית ולחזק את ערכו של הדולר בעולם. בלאומי מציינים גם כי הבנק הפדראלי בארה"ב המשיך להזרים השבוע כספים נוספים למערכת הבנקאית על מנת להגביר את הנזילות בשווקים. הזרמת הכספים מגדילה את היצע הדולרים בשווקים, מגבירה את הלחצים האינפלציוניים ותורמת להיחלשות המטבע האמריקני בטווח הקצר.

לסיכום, מעריכים בלאומי כי ההתפתחויות בנושא תוכנית החילוץ של הממשל האמריקאי יקבעו בטווח הקצר את מגמת המסחר בשער הדולר מול שאר המטבעות בעולם ומול השקל בפרט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully