וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גל הירידות מתחיל: בורסות אירופה צוללות בלמעלה מ-1.5%

הדר תדמור

26.9.2008 / 10:31

בעקבות המשבר בשיחות על תוכנית החילוץ הפיננסי בקונגרס של ארה"ב וקריסת בנק וואשינגטון מיוצ'ואל מניות הבנקים מושכות הבורסות למטה

מניות הבנקים מובילות את בורסות אירופה לירידות, בעקבות המשבר בשיחות על תוכנית החילוץ הפיננסי בקונגרס של ארה"ב, ולאחר שבנק וואשינגטון מיוצ'ואל רשם הלילה את ההתמוטטות הגדולה ביותר בהיסטוריה של הבנקים האמריקאים.

בורסת לונדון יורדת ב-1.7%; בורסת פרנקפורט רושמת ירידה של 1.5% ובורסת פאריס יורדת ב-2%.



וואשינגטון מיוצ'ואל, בנק החסכון וההלוואות הגדול בארה"ב, נסגר אמש בהוראת השלטונות בארה"ב. הבנק נסגר לאחר שלקוחות משכו פקדונות בסך 16.7 מיליארד דולר מאז 16 בספטמבר, ביודעם כי הבנק נמצא בקשיים. וואשינגטון מיוצ'ואל הסתבך במתן משכנתאות ללווים בעייתיים והגיע לסף פשיטת רגל.



המגעים על אישור תוכנית החילוץ הפיננסית של משרד האוצר הידרדרו לכדי כאוס בקונגרס. לאחר ימים של התחבטות בתוכנית הכלכלית הנרחבת ביותר מאז שנות ה-30, הגיעו נציגי שני הצדדים לכדי התקוטטות פומבית נדירה. לבסוף, לא היתה האופוזיציה הדמוקרטית, כי אם הרפובליקאים, שהתנגדו לתוכנית ההתערבות הבוטה בכוחות השוק.



מניית בנק לוידס הבריטי יורדת ב-5.3%. מניית בנק השווייצי יורדת ב-3.7%. מניית BNP פאריבה יורדת ב-2%. מניית קומרצבנק הגרמני יורדת ב-3.3%.



ירידות נרשמות גם במניות מגזר האנרגיה, בעקבות ירידת מחיר הנפט ב-1.5% בניו יורק. מניית (BP) יורדת ב-0.9%. מניית רפסול הספרדית יורדת ב-1.6% ומניית הצרפתית יורדת ב-1.2%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully