וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבנקים באירופה יזרימו 74 מיליארד ד' למערכת הפיננסית

הדר תדמור

26.9.2008 / 10:53

בדומה לאסיה גם הבנקים המרכזיים באירופה הגיבו לקריסת וושינגטון מיוצ'ואל והתפוצצות תכנית החילוץ

הבנקים המרכזיים באירופה נחלצו שוב לעזרת הבנקים באזור, עם המשך הידרדרותו של המשבר הפיננסי ברחבי העולם, לאחר קריסת בנק וואשינגטון מיוצ'ואל ולאחר התפוצצות הדיונים על אישור תוכנית החילוץ לכלכלת ארה"ב.

הבנקים המרכזיים הודיעו כי יאפשרו לבנקים ללוות דולרים לשבוע. הבנק המרכזי של אירופה, הבנק המרכזי של שוודיה והבנק המרכזי של בריטניה יציעו הלוואה במכירה פומבית בסכום כולל של 74 מיליארד דולר, לתקופה של שבוע. הפדרל ריזרב סיפק קווי החלפת מטבעות בשווי 13 מיליארד דולר, כדי למנוע מחסור בדולרים בקרב הבנקים באירופה.

הבנק המרכזי של אירופה ילווה 35 מיליארד דולר לתקופה של שבוע בריבית שתיקבע לפי המכירה הפומבית. הבנק המרכזי של שוודיה יציע הלוואות בסכום כולל של 9 מיליארד דולר, ואילו הבנק המרכזי של אנגליה יציע 30 מיליארד דולר.

קריסתו של בנק וושינגטון מיוצ'ואל בארה"ב ודחיית אישורה של תוכנית לניקוי מאזני הבנקים בארה"ב הובילו לכאוס בשוקי הכסף ברחבי העולם. הריביות על הלוואות קצרות מועד באסיה ובאירופה זינקו.

בניסיון להזרים נזילות, מלווים הבנקים המרכזיים כסף בריבית נמוכה לבנקים המסחריים. הבנק המרכזי של ארה"ב הזרים 188 מיליארד דולר מדי יום בשבוע האחרון - פי ארבעה מהשיא הקודם - בניסיון להפשיר את הקפאון בשווקים.

הבנק המרכזי של יפאן והבנק המרכזי של אוסטרליה הגדילו את היצע המזומנים במערכת הבנקאית היום. הבנק המרכזי של ויטנאם הגדיל את הריבית שהוא משלם לבנקים על רזרוות, כדי להקטין את עלות האשראי.

הבנק המרכזי של אוסטרליה (RBA), הציע לראשונה חוזי Repo (רכישה מחדש, שבמסגרתה הוא מלווה כסף בתמורה לערבונות, ומחזיר את הערבונות עם פרעון ההלוואה - שיטת מימון לטווח קצר) בדולרים אמריקאיים בהיקף של 10 מיליארד דולר, עם ריבית של 3.165%. הבנק פתח קו החלפת כספים עם הבנק המרכזי של ארה"ב השבוע, בשל מחסור בדולרים באסיה.

בדרום קוריאה הודיע משרד האוצר כי יזרים 10 מיליארד דולר לשוק החלפות הכספים עד אמצע אוקטובר, כדי להבטיח שלא יהיה מחסור בדולרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully