וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בורסות אירופה השלימו נפילה שבועית של יותר מ-4%

נמרוד הלפרן

26.9.2008 / 20:11

הבורסות הגיבו לעיכובים בחבילת החילוץ של הממשל האמריקני. מניות הבנקים הובילו את הירידה

בורסות אירופה נסגרו במגמה שלילית זה היום הרביעי ברציפות על רקע עיכובים בגיבוש חבילת החילוץ הממשלתית למגזר הפיננסי בארה"ב - שותפת הסחר הגדולה ביותר של אירופה. מניות הבנקאות הובילו את הירידות לאחר שוואשינגטון מיוצ'ואל, בנק החסכון וההלוואות הגדול בארה"ב, נכנס אמש לשליטת הממשל הפדרלי בארה"ב, בקריסה הגדולה ביותר של בנק בהיסטוריה של ארה"ב.

בורסת לונדון נסגרה בירידה של 2%; בורסת פרנקפורט איבדה 1.8%; בורסת פאריס ירדה ב-1.2%. מדד RTS של בורסת מוסקווה ירד ב-1.5%. מדד דאו ג'ונס סטוקס 600 הכלל אירופי ירד ב-1.7%, והשלים בכך ירידה שבועית של 4.2%. המדד נמוך כעת ב-27% מרמתו בתחילת השנה.

המגעים על אישור תוכנית החילוץ של הממשל האמריקאי למגזר הפיננסים בסך 700 מיליארד דולר הידרדרו ביממה האחרונה לכדי תוהו ובוהו בקונגרס. לאחר ימים של התחבטות בתוכנית הכלכלית הנרחבת ביותר מאז תקופת השפל הכלכלי הגדול בשנות ה-30 של המאה הקודמת, הגיעו נציגי שני הצדדים לכדי התקוטטות פומבית נדירה, ונראה היה כי המגעים נקלעו למבוי סתום.

שר האוצר האמריקאי הנרי פולסון, יו"ר הבנק הפדרלי בן ברננקי ונשיא ארה"ב, ג'ורג' בוש, קראו בימים האחרונים לקונגרס לפעול במהירות כדי לאשר את תוכנית החילוץ למגזר הפיננסים. השלושה הזהירו כי עיכוב באישור התוכנית עלול לאיים על השווקים ועל יציבותה של כלכלת ארה"ב.

מניות הבנקאות באירופה הובילו את הירידות בעקבות קריסתו אמש של הבנק האמריקאי וואשינגטון מיוצ'ואל (סימול WM), והעברת השליטה בו לידי הממשלה. ג'יי.פי מורגן צ'ייס (סימול JPM), אשר רכש את מרבית נכסי וואשינגטון מיוצ'ואל תמורת 1.9 מיליארד דולר במסגרת הסדר עם הממשלה, גייס היום 10 מיליארד דולר בהנפקת מניות לצורך מימון העסקה ומחיקות והפסדים שיידרש לרשום בעקבותיה.

במגזר הבנקאי באירופה בלטה היום פורטיס (סימול FOR.BR), חברת השירותים הפיננסים הגדולה בבלגיה במונחי נכסים, אשר מנייתה נפלה ב-20% על רקע דיווחים על עזיבת לקוחות לטובת בנקים אחרים. מניית פורטיס צנחה השבוע ב-31% על רקע חששות כי החברה תתקשה לגייס הון, ולמרות הכחשות החברה כי הוא עומדת בפני בעיות נזילות.

קרדי סוויס השווייצי ירד בקרוב ל-7%; קרדי אגריקול (סימול CAGR.PA) הצרפתי ירד ב-6%; קומרצבנק (סימול CBKG.DE) הגרמני ירד ב-7%.

במגזר הטכנולוגיה בלטה נוקיה (סימול NOK1V.HE) הפינית, יצרנית הטלפונים הסלולריים הגדולה בעולם, אשר מנייתה ירדה ב-3.3% בבורסת הלסינקי. זאת לאחר שבנק ההשקעות ג'יי.פי מורגן הוריד את תחזית הצמיחה במכירות החברה במונחי יחידות מ-9.4% ל-9.2% והוריד את מחיר היעד למניה מ-11 יורו ל-10 יורו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully