וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוצים את ואקוביה: סיטי ובנקים נוספים במגעים לרכישה

נמרוד הלפרן

27.9.2008 / 13:56

מניית ואקוביה צללה אתמול ב-28%. הערכות: אף בנק לא ימהר לרכוש את ואקוביה - יחכו להתמוטטות

הבנק האמריקאי ואקוביה, ששווי השוק שלו נחתך היום בשליש על רקע חששות ליציבותו לאחר קריסת וושינגטון מיוצ'ואל, מנהל משא ומתן למיזוג עם ענקית השירותים הפיננסים סיטי. כך דיווח ביום שישי העיתון "ניו יורק טיימס". העיתון ציין כי המגעים נמצאים בשלבים ראשוניים, וכי אין ודאות שאמנם יובילו לכדי עסקה.

מניית ואקוביה, שאיבדה כשליש משווייה במסחר בוול סטריט ביום שישי, איבדה 5% נוספים במסחר לאחר הסגירה. מניית סיטי, שעלתה ב-4% במהלך שעות המסחר הרגילות, הוסיפה 5% נוספים במסחר לאחר הסגירה בוול סטריט.

עם זאת, לפי הערכות, יתכן כי אף בנק לא ימהר לרכוש את ואקוביה, לאחר שראה כיצד ג'יי.פי מורגן צ'ייס רוכש את החטיבות הרווחיות של וושינגטון מיוצ'ואל במחיר מציאה לאחר קריסתו.

"וול סטריט ג'ורנל" דיווח ביום שישי, כי בנוסף לסיטי, נמצאים גם ולס פארגו ובנקו סנטנדר במגעים עם ואקוביה. מדובר באותה קבוצה שהחליטה לוותר על רכישות וושינגטון מיוצ'ואל, שאותו סגרו הרגולטורים בארה"ב לפני יומיים. ג'יי.פי מורגן עט על המציאה לאחר קריסת הבנק, ורכש את נכסיו הנותרים תמורת 1.9 מיליארד דולר - סכום נמוך בהרבה מהסכום אותו הציע לפני חודשים ספורים עבור הבנק.

אנליסטים בגולדמן סאקס ובחברת איגן-ג'ונס רייטינגס אמרו לסוכנות הידיעות בלומברג, כי כעת עשויות המתמודדות לנסות לשחזר את השיטה של ג'יי.פי מורגן גם בהתמודדות על ואקוביה, שמניותיה צנחו ב-27% ביום שישי. לדברי האנליסטים, יתכן כי גם הממשל יתמוך בשיטה זו, כיוון שאז לא יידרש להשתמש בכספי משלמי המסים על מנת להסדיר את נכסי הבנק.

"ההשתלטות על וושינגטון מיוצ'ואל הוכיחה שאם FDIC, התכנית הפדרלית לביטוח פקדונות, מעורבת בנושא, יש דרך קלה", אמר שון איגן, נשיא איגן-ג'ונס. "פשוט בועטים את בעלי המניות והאג"ח החוצה. יתכן שזה יהיה המודל החדש להשתלטויות על בנקים", הוסיף. דוברי סיטי, ולס פארגו וסנטנדר לא מסרו תגובה על הדיווח בג'ורנל. דוברת ואקוביה לא מסרה תגובה לא לידיעה אודות רכישת הבנק, ולא לניתוחי האנליסטים.

לעומת וושינגטון מיוצ'ואל, לואקוביה יש יותר משאבים. לבנק עוד שווי שוק של 21.6 מיליארד דולר, ותחומי פעילותו מגוונים בהרבה – בין היתר, הוא מחזיק בברוקראז' השלישי בגודלו בארה"ב, ובחטיבות ניהול הון ובנקאות מסחרית ועסקית. גם דירוג האשראי של ואקוביה טוב יותר – הוא בעל דירוג ברמת "השקעה", לכומת דירוג "זבל" בוושינגטון מיוצ'ואל לפני קריסתו.

"בדומה לוושינגטון מיוצ'ואל, גם לואקוביה יש בעיות בתחום המשכנתאות, במיוחד אלו שהגיעו לידיו ברכישת חברת גולדן ווסט פייננשל לפני מספר שנים", העריך נשיא חברת הייעוץ אלי אנד קו, ברט אלי, בראיון לערוץ הטלוויזיה של בלומברג. "למרות שואקוביה עשויה להיות יעד להשתלטות, לא ברור מי ירצה לרכוש אותם בעיתוי הנוכחי", הוסיף.

וושינגטון מיוצ'ואל התמוטט אמש ונכנס לשליטת הממשל הפדרלי בארה"ב, לאחר שלקוחות משכו פקדונות בסך 16.7 מיליארד דולר מאז 16 בספטמבר, ביודעם כי הבנק נמצא בקשיים.

וושינגטון מיוצ'ואל נהפך לסמל בולט של בועת המשכנתאות, לאחר שהסתבך במתן משכנתאות ללווים בעייתיים והגיע לסף פשיטת רגל. נפילתו היא הקריסה הגדולה של בנק בתולדות ארה"ב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully