וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנהיג הרוב בסנאט: תוכנית החירום צפויה לקבל אישור עד מחר בערב

רויטרס

27.9.2008 / 19:03

סנאטור ריד, מנהיג הרוב הדמוקרטי בסנאט, אמר כי לאחר לילה עמוס עבודה נותרו עוד כ-15 נושאים שצריך לסכם

הארי ריד, מנהיג הרוב הדמוקרטי בסנאט האמריקאי, אמר היום כי צוות המשא ומתן עבור תוכנית החירום של משרד האוצר רשם התקדמות משמעותית בנוגע לחבילת הסיוע, שלטענת משרד האוצר חיונית למניעת האטה בכלכלה האמריקאית.

ריד אמר את הדברים בכינוס חריג של הסנאט בשבת, לאחר לילה עמוס עבודה בו נוסח חלק גדול מהתוכנית. לדבריו, 15 נושאים נותרו עדיין בלתי פתורים. ריד הוסיף כי הוא מקווה שביום ראשון בערב יוכלו המחוקקים כבר להכריז על התוכנית באופן רשמי. הוא ציין כי יש עדיין עבודה רבה על כתיבת החוק, אך כי חלה התקדמות משמעותית.

המגעים על אישור תוכנית החילוץ הפיננסית של משרד האוצר הידרדרו לכדי כאוס בקונגרס בסוף השבוע. לאחר ימים של התחבטות בתוכנית הכלכלית הנרחבת ביותר מאז שנות ה-30, הגיעו נציגי שני הצדדים לכדי התקוטטות פומבית נדירה. שר האוצר הנרי פולסון כרע ברך לצדה של יו"ר בית הנבחרים, ננסי פלוסי, ושטח בפניה תחינה: "אל תפוצצי את זה". הנשיא בוש אמר, "אם הכסף לא ישתחרר, הכלכלה עלולה ליפול". מי שהכשילה את התוכנית לבסוף לא היתה האופוזיציה הדמוקרטית, כי אם הרפובליקאים, שהתנגדו לתוכנית ההתערבות הבוטה בכוחות השוק.

נציגי המפלגה הדמוקרטית והמפלגה הרפובליקנית דנו במהלך השבוע האחרון בהוספתם של סעיפים לתוכנית, הנוגעים לסיוע למשקי בית ולהגבלת שכרם של המנהלים בחברות שיקבלו סיוע ממשלתי. הממשל הביע התנגדות חריפה להוספתם של סעיפים נוספים לתוכנית, אך נכנע ביום רביעי לדרישת הדמוקרטים - והסכים להוסיף סעיף אשר יטיל מגבלות על שכר המנהלים בחברות שישתתפו בתוכנית החילוץ, ועל גובה הפיצויים של בכירים שיפרשו. עם זאת, מתברר כי התנגדותם של השמרנים הרפובליקאים היתה עמוקה יותר - הם התנגדו להתערבות בשוק, שמתבצעת על חשבון משלמי המסים לטובת מי שהימרו לא נכונה על השווקים.

שר האוצר האמריקאי הנרי פולסון, יו"ר הבנק הפדרלי בן ברננקי, ונשיא ארה"ב ג'ורג' בוש, קראו בימים האחרונים לקונגרס לפעול במהירות כדי לאשר את תוכנית החילוץ למגזר הפיננסים - ההתערבות הממשלתית הגדולה ביותר של ממשלת ארה"ב בשווקים הפיננסיים מאז השפל הכלכלי הגדול בשנות ה-30 של המאה הקודמת. השלושה הזהירו כי עיכוב באישור התוכנית עלול לאיים על השווקים ועל יציבותה של כלכלת ארה"ב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully